Ga naar inhoud


[ANDERS] welke cam kopen?


Gast phil49

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik ben van plan eerstdaags een HD receiver te kopen. Na wat searchwerk viel mijn keuze tussen de Clarke Tech 3100 HD en de Homecast HS2100 CI CD USB, die een pak goedkoper is (de eerste kost tussen de 179-199 euro), de tweede kan ik al vinden voor 129 euro. Alleen moet je bij de Homecast nog wel een cam module bijkopen voor het ontvangen van TVV.

 

Nu is mijn vraag, als ik voor de Homecast ga, welke cam zouden jullie me dan aanraden?

 

Bedankt alvast,

Groetjes

 

Phil

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn er nog andere betaalbare HD ontvangers die ik niet opgemerkt heb? Het budget ligt tot pakweg 240 euro.

 

Vroeger had ik de Maxplus, maar omwille van betere firmware overgeschakeld naar Clarke Tech, waarmee ik heel goeie ervaringen heb. Maar natuurlijk nooit te beroerd om naar goeie raad te luisteren.

 

Ik gebruik de sat niet alleen om naar TVV zenders te kijken, ik hou ook van experimenteren met exotische zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, ga vooral eens langs bij een dealer en vraag om de combinatie die je zou willen aanschaffen te mogen testen en of je in geval van problemen achteraf nog de cam mag omwisselen.

 

Eigenlijk zou je gedurende 1 avond eens een combinatie moeten kunnen testen, want het is niet omdat alles de eerste vijf minuten goed werkt, dat het ook een uur later zo nog is.

 

Zap ook eens even over alle zenders om na te gaan of de cam werkt op alle zenders. Bepaalde combinaties van cam en ontvanger hebben bijvoorbeeld problemen op History HD en Eurosport HD.

 

Veel succes.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, da's een prima tip.

 

Dan had ik nog één vraagje: als ik mijn eerste ontvanger in de slaapkamer zet en de tweede in de woonkamer, welke aanpassing moet ik dan doen aan de Multytenne om die allebei onafhankelijk van elkaar te kunnen gebruiken?

 

Zodat we bijvoorbeeld niet op de twee lcd's naar hetzelfde programma moet kijken...

 

Phil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een Multytenne Twin of Solo ?

 

Als je een solo hebt en je ontvanger kan het signaal doorlussen, dan zou je theoretisch naar twee verschillende programma's kunnen kijken, maar dan moeten deze wel tot hetzelfde frequentiegebied behoren (High-band - Low-band - Hor - Ver = 4 mogelijke combinaties). Als de zender waarnaar je kijkt Verticaal op de High-band zit, dan kan je op de tweede ontvanger enkel kijken naar zenders op transponders op de Verticale High-band, en niet op de andere gebieden (Horizontaal High band, Horizontaal Low Band, Verticaal Low band), dus zo interessant is dat niet. Je moet ook beschikken over een tweede smartcard of inhuis kunnen sharen.

 

Als je een twin hebt dan kan je de tweede uitgang van de Multytenne gebruiken met een afzonderlijke coaxkabel, maar moet je in principe wel beschikken over een afzonderlijke smartcard, tenzij je ontvangers inhuis kunnen sharen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...