Ga naar inhoud


[DM500S] van wifi naar dm 500s


metatron165

Aanbevolen berichten


TS wil de ethernet poort van de laptop gebruiken: dat doe je niet met een bridge maar met een kabel.

Waarschijnlijk zal je de internetverbinding van je laptop wel moeten bridgen; bovendien de IP-adressen van de LAN-verbinding en de box zelfde subnetmask geven (en handmatig IP-adres ingeven?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Net als Jos zou ik je aanraden een VAP11G te scoren. Lekker makkelijk en je hoeft niet je pc/laptop steeds aan te zetten als je gebruik wilt maken van internet op je dreambox. Ik kan je uit eigen ervaring meedelen dat het een perfecte oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bridge ken en heb ik. Maar ik ben (om heel andere redenen) geïnteresseerd in de mogelijkheden de box via een kabel met een laptop te verbinden (waarbij de laptop al dan niet internetverbinding heeft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Een bridge ken en heb ik. Maar ik ben (om heel andere redenen) geïnteresseerd in de mogelijkheden de box via een kabel met een laptop te verbinden (waarbij de laptop al dan niet internetverbinding heeft).


Die functionaliteit zit gewoon in Windows hoor (Internet Connection Sharing). In de eigenschappen van je draadloze verbinding kies je voor delen en dan geef je daar je LAN-verbinding aan.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Ben benieuwd naar die heel andere redenen...
Nou, vooruit dan:
Ik wil de box af en toe meenemen in de caravan en dan via de webinterface TV en opnames bekijken. En de enkele keer dat er (via WiFi) ter plaatse internet is, is de box ook met internet verbonden om eventueel een update en/of EPG binnen te halen.
En ik zit daar helemaal niet te wachten op een bridge om de afstand van ongeveer 0,75m tussen de beide apparaten te overbruggen.

Thuis gebruik ik inderdaad een bridge (Linksys) omdat de box aan de "verkeerde" kant van de kamer staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Duolist
En ik zit daar helemaal niet te wachten op een bridge om de afstand van ongeveer 0,75m tussen de beide apparaten te overbruggen.

Dan is het simpel, een cross-cable gebruiken en zorgen dat beide apparaten een verschillende IP-adres hebben, zelfde netmask en dat de dreambox de laptop ziet als Gateway.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik idd zo proberen.

Overigens is een cross-cable tegenwoordig niet meer nodig. Alle (moderne (= < een jaar of 5)) netwerkkaarten zien zelf of ze moeten kruisen of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...