Ga naar inhoud


Lokaal VLC files afspelen lukt niet


Wouwtje

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe je lokaal geinstaleerde VLC bestanden op de DM kunt afpelen ? Streamen met de PC lukt wel maar zodra ik b.v. een externe HD via USB aansluit met daarop VLC bestanden krijg ik de melding dat de Gstream plugin niet beschikbaar is.

DB8000HD OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onder PLI moet je ergens een xml-bestandje aanpassen met daarin de schijven, DVD-adressen, mp3, etc.

Onder Gemini is het me wel eens gelukt, niet onder pli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wouwtje
...lokaal geinstaleerde VLC bestanden...


Ik heb (ook?) geen idee wat je daarmee bedoelt, dus misschien dat je daarom zo weinig antwoorden krijgt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat duidelijkheid, ik heb op een USB harddisk verschillende film staan die de VLC extentie hebben (VLC player) de DM kan dit formaat niet afspelen enkel over het netwerk streamen en dan via de VLC plugin afspelen. Nu zou ik graag deze films dus graag via de USB aanasluiting af willen spelen.

 

Ik hoop dat dit nu een beetje duidelijk is, zo niet laat het even weten.

DB8000HD OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wouwtje
...die de VLC extentie hebben (VLC player) ...


Ik denk dat iemand lollig is geweest en de bestanden zelf een leuke extensie heeft toebedeeld. "vlc" is helemaal geen bestandsformaat.

Je kunt proberen gewoon hetzelfde de andere kant op te doen, door er ".mpg" of ".mkv" achter te plakken, en kijken of ze dan wel lopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het toevallig filmpjes van Youtube of iets vergelijkbaars?

 

Installeer de MyTube plugin. De plugin zelf kun je negeren, maar die zorgt dat de youtube spullen worden geinstalleerd, de FLVs werken daarna waarschijnlijk wel, gewoon vanuit de opnamelijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus voor lokaal gebruik heb je geen netwerk aangesloten?????????

 

Wil graag weten welk bestandje je moet aanpassen op de box om de bestanden op de pc te kunnen lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bats
Dus voor lokaal gebruik heb je geen netwerk aangesloten?????????

Wil graag weten welk bestandje je moet aanpassen op de box om de bestanden op de pc te kunnen lezen.

Hij hangt wel aan het netwerk, en dit werkt verder prima, streamen vanaf de PC met VLC player plugin lukt, alleen als je via een aangesloten USB harddisk (op DM8000) met de files wilt afspelen geeft hij aan dat de GSstream plugin niet is geïnstalleerd, nazoeken op het internet leert dat deze "standaard" bij Enigma meegeleverd wordt.

DB8000HD OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...