Ga naar inhoud


diverse vragen met betrekking tot schotel,lnb's,ontvangers en abbonement


jab

Aanbevolen berichten

Ik heb onderstaande vragen

 

Ik heb diverse ontvangers in huis alleen is 1 stuks geschikt voor HD op dit moment, nu wil ik mijn abbonement van Canal digitaal omzetten naar HD ontvangst en mijn schotel uitrichten op Astra3.

Kunnen mijn andere ontvangers deze kanalen ook gewoon ontvangen en weergeven in normale ontvangst?

Wat zijn de verschillen tussen astra 1 en 3 met betrekking tot de kanalen ?

 

mvg

 

John

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je op de SD ontvanger nog beeld wilt houden ,zal je deze satellieten 19,2 en 23 ,5

beide moeten kunnen ontvangen ,als je het wilt omzetten naar HD ontvangst zal er

voor de SD ontvangers weinig veranderen ,je kunt alleen maar HD zenders ontvangen

met jou HD ontvanger.

Kijk hier even wat je allemaal kunt ontvangen klik

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: jab
Ik heb diverse ontvangers in huis alleen is 1 stuks geschikt voor HD op dit moment, nu wil ik mijn abbonement van Canal digitaal omzetten naar HD ontvangst en mijn schotel uitrichten op Astra3.
Kunnen mijn andere ontvangers deze kanalen ook gewoon ontvangen en weergeven in normale ontvangst?
Wat zijn de verschillen tussen astra 1 en 3 met betrekking tot de kanalen ?

Wat je feitelijk nodig hebt is een monoblock voor 19.2E/23.5E, hiervoor hoef je je schotel in principe niet te draaien. Astra 1 voor SD zenders en Astra 3 voor HD zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n monoblok bv de Maximum AMBQ-24 monoblock met 4 uitgangen

zit een diseqc ingebouwd zodat men er 4 tuners op aan kan sluiten

Nu is mijn vraag of deze4 uitgangen ook nog op 4 externe diseqc aan te sluiten zijn zodat ik ook nog Astra 2 kan gebruiken.en daarop dus de 4 tuners aansluit.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jab
Nu is mijn vraag of deze4 uitgangen ook nog op 4 externe diseqc aan te sluiten zijn zodat ik ook nog Astra 2 kan gebruiken.en daarop dus de 4 tuners aansluit

Ik heb even voor je gezocht: --> KLIK <--

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe alles op een rijtje aangezien ik het niet helemaal begrijp.

 

Ik heb een schotel met 3 quad lnb's Hotbird,Astra 1 en astra 2 hierachter zitten 3 Maximum DiSeqC Switch 4/1 switch 1 gaat naar een DB7025, Een andere switch gaat naar tuner 2 van de DB7025, de derde switch gaat naar een DB5620.

NU wil ik ook HD kanalen gaan ontvangen en heb hier een Xtrend ET 9000 HD Twin PVR voor aangeschaft.

Hier moeten dus 2 aansluitingen heen gaan voor tuner 1 en tuner 2 een andere aansluiting moet naar de DB7025 en de laatste aansluiting naar de DB5620. hiervoor moet ik er nog 1 Maximum DiSeqC Switch 4/1 bijplaatsen.

 

Nu wil ik op mijn schotel de LNB van de astra1 vervangen door een Maximum AMBQ-24 monoblock met 4 uitgangen alleen zit hier volgens mij een diseqc ingebouwd zodat men er 4 tuners op aan kan sluiten.

Nu had ik gedacht om elke uitgang van de Maximum AMBQ-24 monoblock met 4 uitgangen op elk een andere DiSeqC Switch 4/1 aan te sluiten en dan hierop weer de kabels naar de afzonderlijke ontvangers en deze wil ik dan ook afzonderlijk kunnen bedienen dus.

 

weet iemand of dit gaat?

 

mvg

 

John

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...