Ga naar inhoud


Schotel met meerdere LNB's en meerdere tuners,wat te kiezen?


Peter F

Aanbevolen berichten

Ik moet zeggen, ik heb zitten smullen van ..dit.. topic, want ik moet hier iets gaan verzinnen, anders komt UPC in huis, en daar ben ik allergisch voor. en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

het wordt een wat uitgebreider verhaal dus neem aub de tijd om het te lezen.

 

 

Mijn huidige situatie.

 

heb hier een Dreambox 5620 (staat te verstoffen in de kast) en een 7020 die aangesloten zit op een een Schotel (80 CM met een dubbele kop Hotrbird en Astra 1), boven 1 x digitenne op onze slaapkamer, en digitenne op de kamer van de oudste, onze tweeling hebben beide nog niets.

 

Mijn vrouw wil graag UPC, met mediabox voor beneden en voor de 2ling op de kamer een mediabox + kinderpakket die je met scart kan splitsen naar 2 tv's onze slaapkamer blijft digtenne en van de oudste ook.

 

Wat wil ik.

 

Beneden een HD ontvanger, (Vu of dreambox ) de 7020 naar de slaapkamer, de 5620 naar de oudste en eventueel een 500 of 600 naar de slaapkamer van de tweeling (weet alleen niet of deze 2 scart uitgangen heeft)

 

Nu buiten.

 

Graag zou ik buiten hotbird behouden en astra op 19c en 23c minimaal willen hebben, hier wordt ook gesproken over 28,2 maar ik vraag me af of hier interessante zender oor mij opzitten.

 

Wat moet ik dan precies hebben ?

 

een triax 78 cm schotel met 3 of 4 Quad LNB's ? deze moeten denk ik met een splitter weer worden gekoppeld, zodat iedereen alle satellieten kan ontvangen.

Qua lengte kabels zal ik ongeveer maximaal uitkomen tussen de 30 en de 35 meter.

 

Wat kan ik het beste nemen ?

 

Kan ik het ook gefaseerd doen ? dat ik bijvoorbeeld nu niet alle LNB's aanschaf, of niet alles overal al naar toe hoef te leggen en in de loop van het jaar kan uitbreiden ?

 

alvast bedankt voor de reacties

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een tirax schotel 78 of een 88 cm met een Triax Multi-block voor 4 lnb's

En de lnb's 4 x Alps Universal Quad LNB

En voor elke ontvanger een EMP-Centauri Profi Line DiSEqC 2.0 Switch 164-IW

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Volgens mij hebben alle dreamboxen 1 scart uitgang.

 

Enneh... Die HD-ontvanger voor beneden, moet dat een twin-tuner zijn? Dus tegelijk opnemen en kijken? Indien dat het geval is, dan kom je tekort met Quad LNB's en zou je aan Quattro LNB's moeten met bijpassende switch (GSO). Is niet per sé duurder, maar wel handig om dat tevoren te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee wilde eigenlijk voor de VU solo gaan.

dat opnemen, komt er misschien wel van , maar het terugkijken toch niet.

 

qusa prijs scheelt het misschien niet zo veel maar je gaat wel van 16 naar 20 kabels smile die switches kan je die ook inzitten vlak na de schotel, of moet dit perse in de buurt van de decoder komen, anders krijg je 16 kabels het huis in.

 

 

ps mijn 7020 heeft 2 scartaansluitingen, de onderste uitgang, is alleen niet helemaal goed meer, krijg maar 1 kant geluid. en volgensmij een roodachtige kleur, maar dat weet ik niet meer. weet ook niet of je scart en tulp kan gebruiken als die mogelijkheid er is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Peter F
dan vanaf de schuur met vier kabels richting het huis.

Denk ook eens aan de welbekende (of niet) 4-in-1 kabel, wel zo netjes en makkelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4in1 diseq switch, 60 cm wok op stab en 88 met 2 twin's op een 88 Triax en die op ouderwetse Altai rotor zetten met waterdicht schakelkastje om uit te rijden. Die twin's zet je via additionele 2in1 disecq op je bovenverdieping. Naar beghoefte ruilen. de lege 4 in 1 positie bewaren voor experimenten met. Met dit systeem kan je alle kanten op.

 

Je kan nog ens kijken naar SMATV, maar als je receivers daar ongeschikt voor zijn, gaat dat niet. Heb 2 analoge die het kunnen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Na lang wikken wegen blijken we toch uiteindelijk 5 aansluitingen nodig te hebben.

 

 

Na veel, heel veel elzen denk ik de goede configuratie gevonde te hebben, om te bestellen

 

Ontvangers

 

1 x vu+ Solo

1 x DB 7020 (heb ik al )

1 x DB 600 (2de hands zoeken)

2 x DB 500 (2de hands zoeken)

 

benodigdheden.

 

1 x EMP MS17/8PIU-6 (zou 4 satalieten ondersteunen voor 8 uitgangen

4 x quaddro LNB Alps

1 x triax beugel voor de 4 koppen

1 x 88 cm triax schotel (heb ik al)

42 f-connectors (16 x 2 koppen naar switch) (5 x 2 switch naar ontvangers)

Kabel, heel veel coax kabel

 

Klopt dit allemaal of vergeet ik nog iets ?

 

wat mij opvalt is trouwens het grote verschil in prijs tussen de MS17 beginnend van 150 tot 400 euro, ze lijken ogenschijnlijk hetzelfde of zit daar nog een verschil in ? passief / actief misschien ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Oei, verwissel Quad en Quattro niet. Je hebt Quattro LNB's nodig. Goed op letten.

 

Je boodschappenlijst lijkt compleet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Oei, verwissel Quad en Quattro niet. Je hebt Quattro LNB's nodig. Goed op letten.

Genoemde EMP multiswitch kan ook quad LNBs aan:

Citaat:
EMP Profi Line Multischalter MS17/8PIU-6 zur Verteilung von vier beliebigen Quattro
oder Quad LNB (16 Sat - ZF-Ebenen) und einer terrestrischen Antenne auf 8 Teilnehmer


vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Oei, verwissel Quad en Quattro niet. Je hebt Quattro LNB's nodig. Goed op letten.

Je boodschappenlijst lijkt compleet.


Ja quattro is met een T, en niet mer een D.

Quattro's zijn een stuk aangenamer in de prijs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter F
Quattro's zijn een stuk aangenamer in de prijs.


klopt, maar je zit definitief vast aan een multiswitch. met quads heb je de flexibiliteit ze ook te kunnen gebruiken in simpeler en goedkoper installaties, en je kan ze ook een stuk makkelijker doorverkopen.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar, maar na deze investering zal het minimaal 5 jaar mee moeten gaan smile en daarna zien we wel weer verder.

mijn huidige astra 1 hotbird setup is ook 6 jaar meegegaan.

 

Ik vraag me alleen nog af of de kwaliteit van de kabe lverschil maakt.

ik kom op de website 2 types tegen, het ene type is 90 DB, en de andere 110 DB scheelt 1 euro per 100 meter, (6,5 MM dikte ) maakt dit echt zoveel verschil ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...