Ga naar inhoud


Dune D1 gaat uit bij zappen dreambox


Aanbevolen berichten

Als ik klaar ben met film kijken op mijn Dune dan druk ik deze uit met de ab, dan komt deze in stand-by te staan. Zodra ik dan op wat voor knop ook druk van de ab van mijn Dreambox 800HD, komt er power off te staan in de display van de dune en gaat deze helemaal uit. Best vervelend als je tussen 2 filmpjes even tv wilt kijken.

Meer mensen bekend met dit probleem?

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: marcel1970
Als ik klaar ben met film kijken op mijn Dune dan druk ik deze uit met de ab, dan komt deze in stand-by te staan. Zodra ik dan op wat voor knop ook druk van de ab van mijn Dreambox 800HD, komt er power off te staan in de display van de dune en gaat deze helemaal uit. Best vervelend als je tussen 2 filmpjes even tv wilt kijken.
Meer mensen bekend met dit probleem?


De Dune en de Dreambox gebruiken klaarblijkelijk gemeenschappelijke infrarood codes...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Het is mogelijk om een AB van de dreambox op een ander kanaal te laten werken. Om maar een voorbeeld te noemen...

 

Stel je hebt twee dreamboxen naast elkaar staan, dan is het dus mogelijk om de ene alléén met de ene AB te laten werken en de ander met de andere.

 

Misschien zou zoiets een mogelijke oplossing van jouw probleem kunnen zijn. Vraag me alleen niet hoe je dat moet bewerkstelligen, even zoeken op het board dus want het is wel eens besproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er hier een tread over gevonden, alleen werk ik meestal met een harmony remote dus om dit "gebruiksvriendelijk" op te lossen zal ik ook daarvoor ook een oplossing moeten vinden.

Zijn hier niet meer mensen met een Dune en een Dreambox? Die wel/niet hetzelfde probleem hebben?

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ben er intussen (redelijk) uit, als ik me Dune stand by zet moet ik eerst een ab van een ander apparaat gebruiken (receiver of PS3 (via harmony infra rood dus)) dan gaat de dune niet meer in power off mode, druk ik direct na stand by op de dreambox ab dan wel confused

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb pas een Dune HD Smart B1 gekocht, en vrij snel liep ik ook tegen het beschreven probleem aan in combinatie met een Dreambox 800HD.

Omdat ik zag dat jouw probleem al in maart speelde, ben ik benieuwd of je inmiddels nog andere mogelijke oplossingen/instellingen gevonden hebt om het probleem op te lossen.

Ik kan bevestigen dat je met het tussendoor gebruiken van een andere afstandsbediening het probleem kan omzeilen ......, maar dit is bepaald geen vriendelijke workaround voor de niet "technische" gebruikers thuis.

 

Holosat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...