Ga naar inhoud


[Zelfbouw] HDMI kabel aanpassen naar CEC ???


postduif

Aanbevolen berichten

geen geluid via mijn laptop op de TV.

Ik heb een acer laptop 7741 met HDMI aansluiting, en een sony tv KDL-40W4220. De HDMI kabel aangesloten en een filmpje afgedraaid, maar ik krijg geen geluid op de tv.

2 kabels geprobeerd 1.3 en 1.4 versie.

Zou dit ook een CEC probleem kunnen zijn ????

gr. ger

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het goed bekijk dan gaat de geluidsmixer autm. hdmi uitgang. Gecontroleerd door volumemixer te openen en dan zie ik HDMI geluid op open staan

ger

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je in het menu van jou tv ook aan aangegeven dat je het geluid via hdmi wilt laten lopen.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn blue ray speler geeft autm geluid. Zal wel niet aan CEC liggen, want ik heb net een HDMI kabel aangepast.

Het CEC contact met een dun stalen pennetje weggedrukt in het kunststof huis, was niet meer zichtbaar en kan ook geen contact meer maken. In het meunu van de tv div. instellingen geprobeerd, maar gaf ook geen resultaat. Volume mixer op ATI HDMI gezet en vol open, maar nog steeds geen geluid op de TV.

Ik weet het niet meer.

 

gr. ger

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sende115

Volgens mij heeft geluid helemaal niets met CEC te maken,

CEC wordt gebruikt om bivoorbeeld een HDMI DVD-speler te bedienen met de afstandsbediening van je tv of het gelijktijdig in/uitschakelen van bijvoorbeeld je dvd-speler en tv.

 

Voor audio zijn er gewoon 3 pinnen, Wat ook nog wel eens wil helpen is je laptop standby zetten of uitzetten, dan de kabel aansluiten en dan weer uit standby halen/ weer aan zetten.

 

Voor de pinout van HDMI kun kijken op google.

 

p.s. Welk besturingssysteem gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je hoeft niet ver te zoeken:

Google op "Acer 7741 HDMI Audio"

 

Voor zover ik zie kan het met de bios versie (A02) te maken hebben. Sommigen lossen het op met de driver up te graden:

 

Zoeken op

Acer Aspire 7741 Notebook Realtek Audio Driver

of Acer HDMI audio driver.

 

Veel leesgenot...

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost !!! laugh

Heb contakt met Acer gehad. als de laptop is aangesloten op de tv via HDMI ging ik naar volumemixer en zette de geluidskaart voor HDMI aan. Dat was goed, alleen kreeg ik geen geluid op de TV. Oplossing:::: Ik moet de speakers van de laptop uitschakelen blush, en dan krijg ik meteen geluid op de TV.

Dacht dat het autm. ging,maar is niet zo.!!

Eind goed al gooed, iedereen bedankt voor het meedenken.

vrgr. ger

 

 

Homecast hs 9000 cicd pvr 500gb -Triax 78-4x Lnb twin -2x Diseq -Astra 1-Astra 23-Astra 28-Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...