Ga naar inhoud


Autobackup uitbreiden met autoinstall.


Gast vincere

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb op het forum gelezen dat je een autobackup kunt maken via;

Menu / applicaties / groene knop pli / autobackup, dat backup je settings en configs, dan hoef je daar alleen je plugins / extensions / softcam weer bij te downloaden ,configureren/instellen hoef dan niet meer dat is wel zo makelijk.

Dit heb ik gedaan en is ok.

Maar nu stond er verder geschreven; Je kan autobackup uitbreiden met Autoinstall, dan worden de plugins etc automatisch opnieuw gedownload , dat is wel zo handig maar nu kan ik nergens vinden waar autoinstall onderstaat,

Weet iemand waar autoinstall onderstaat ik kon autoinstall niet vinden . gr vincere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Of zelf een bestandje maken en daarin de packagenamen opnemen die je graag automatisch geïnstalleerd wil zien als je opnieuw flasht. Het bestand zou er zou uit kunnen zien:

 

Code:
enigma2-plugin-extensions-autotimerenigma2-plugin-extensions-cooltvguideenigma2-plugin-extensions-dvdplayerenigma2-plugin-extensions-graphmultiepgenigma2-plugin-extensions-secondinfobarenigma2-plugin-extensions-shoutcastenigma2-plugin-extensions-weatherpluginenigma2-plugin-extensions-xmltvimportenigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytecenigma2-plugin-skins-magic-hdenigma2-plugin-skins-magic-ehd enigma2-plugin-softcams-cccamenigma2-plugin-systemplugins-vuplus-backupsuiteenigma2-plugin-pli-autobackupenigma2-plugin-pli-bitrateenigma2-plugin-extensions-webinterface-vuplus-addon-white-remote

 

Dit bestand moet je dan in de back-up dir zetten van de VU+ en dit bestand noem je dan autoinstall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Meega1
In de plugin autobackup ,de optie autoinstall op "aan" zetten.


Dit is verreweg het makkelijkst en werkt uitstekend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de plugin autobackup ,de optie autoinstall op "aan" zetten.

---------------------------------------------------------------

Toch nog even een vraag; ik heb gedaan wat jullie gezegd hebben

 

De Auto Backup staat nu in de rij bij Applicaties, onder de optie Software update.

 

BIJ auto Backup location daar staan 4 opties waar ik hem op moet slaan en dan activeren . De opties zijn; 1 Harde schijf (maar die heb ik niet in mijm vu duo zitten. 2 USB.

3 CF . Ik heb geen idee wat dat betekent. En ten slotte 4 SD . Ook weet ik niet wat dat betekent, Ja je hebt SD en HD settings lijsten ,maar daar zal het wel niets mee te maken hebben.

Wie weet nu omdat ik geen harde schijf heb wat ik nu moet invullen, om de autoinstall te activeren. gr vincere.

PS mischien een heel verhaal maar ik wist niets ander om het begrijpelijk te maken {Hoop ik}.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De backup gaat naar de lokale harddisk... omdat die wordt teruggehaald in een vroeg stadium waar nog geen netwerk configuraties e.d. bekend zijn, die staan namelijk in de backup - alias kip ei verhaal (externe harddisks of USB sticks) is dat onmogelijk anders te doen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik heb op het forum gelezen dat je een autobackup kunt maken via;

Menu / applicaties / groene knop pli / autobackup, dat backup je settings en configs, dan hoef je daar alleen je plugins / extensions / softcam weer bij te downloaden ,configureren/instellen hoef dan niet meer dat is wel zo makelijk.

Dit heb ik gedaan en is ok.

Maar nu stond er verder geschreven; Je kan autobackup uitbreiden met Autoinstall, dan worden de plugins etc automatisch opnieuw gedownload , dat is wel zo handig maar nu kan ik nergens vinden waar autoinstall onderstaat,

Weet iemand waar autoinstall onderstaat ik kon autoinstall niet vinden . gr vincere.

---------------------------------------------------------------

Hallo nog even een vraag :

Ik heb gedaan wat er stond Menu / applicaties / groene knop pli / autobackup, dat backup je settings en configs, dan hoef je daar alleen je plugins / extensions / softcam. En auto install.

Maar omdat ik dit gedaan heb Menu / applicaties / groene knop pli / autobackup, en dus gedownload staat hij niet meer in die lijst.Hij staat dus niet meer onder Menu / applicaties / groene knop pli / autobackup,

Hij is daar weg net zoals je B.V Cccam 2.1.4 download dan is die ook weg.Ik heb geen harde schijf in mijn vu duo zitten.Dus daar heeft hij hem niet opgeslagen. Ik heb ondertussen wel een USB stick in mijn VU zitten. Hebben jullie enig idee hoe ik hem terug kan halen {dus alles opnieuw doen}.Een lang verhaal maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en een oplossing weten. gr vincere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt toch gewoon bij Applicaties/Autobackup aangeven dat de backup naar usb geschreven moet worden? Je hoeft 'm dus niet eerst te verwijderen. Mocht je 'm toch willen vewijderen dan doe je dit via Applicaties/rode knop

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt toch gewoon bij Applicaties/Autobackup aangeven dat de backup naar usb geschreven moet worden? Je hoeft 'm dus niet eerst te verwijderen.

---------------------------------------------------------------

 

Ja ik weet dat het kan Maar:

Menu / applicaties / groene knop pli / autobackup, dat backup je settings en configs, dan hoef je daar alleen je plugins / extensions / softcam weer bij te downloaden . Die heb ik zaterdag al geinstaleerd ,maar toen zat er geen usb stick in / harde schijf.

En nu staat de optie er niet meer bij die is weg,Menu / applicaties / groene knop pli / autobackup. gr vincere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BBsat
Origineel bericht van: Meega1
Dat gaat vanzelf!! laugh

Als je de USB met gegevens er in hebt na het flashen......

Ja, allez he...., als je de gegevens weghaalt heeft de box die uiteraard niet ter beschikking tired
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BBsat
Origineel bericht van: Meega1
Dat gaat vanzelf!! laugh


Als je de USB met gegevens er in hebt na het flashen.......


Uiteraard!!

En mocht je dat vergeten zijn kun je via Telnet de commando's

/etc/init.d/autoinstall.sh en
/etc/init.d/settings-restore.sh uitvoeren.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...