Ga naar inhoud


start script oscam?


cemeli

Aanbevolen berichten

Heb de oplossing die ik hier gepost heb (oscam-svn4228-sh4-stapi-PGI-api3wrapper_sat4all.tar.bz2) nog eens met PGI0.9 getest maar dit werkt toch niet zoals ik dacht.

 

Ik gebruik ook niet de addon met oscam want die werkt bij mij niet lekker met Ziggo.

Ik krijg geen enkele oscam-sh4-amino versie met api3wrapper aan de praat op PGI0.9 en gebruik daarom ook oscam-svn4685-sh4-linux-stapi

 

Het nadeel is wel dat oscam een extra restart nodig heeft om de kanalen te decoderen. Hij start dus wel automatisch op maar dat is niet genoeg.

Heb dit opgelost met:

Code:
vi /var/bin/init.d/start.oscam#! /bin/sh/var/bin/oscam/oscam.sh start#wait 15 secs and restart to fix extra restart issuesleep 15/var/bin/oscam/oscam.sh restart

 

Dit is mijn oplossing met mijn oscam versie en scripts.

Kan deze wel posten als hier interesse voor is.

 

Kan je via telnet controleren of oscam na een reboot draait of niet:

Code:
ps -e | grep -i oscam

en wat is de inhoud van /var/bin/init.d/ want daar staan je opstart scripts.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oscam start gewoon te vroeg op tijdens het booten. Dit komt doordat de versie die jullie gebruiken gebruikt maakt van de /tmp/pmt bestanden. Die zijn er gewoon nog niet op het moment dat oscam start en oscam kan daar blijkbaar niet mee omgaan.

 

Op een later moment zijn ze er wel en werkt het wel.

 

Een andere oplossing zou zijn het inbouwen van een loopje in het oorspronkelijke startscript die eerst controleert of de /tmp/pmt bestanden er zijn, en dan pas oscam opstarten. Van belang is het dan wel om het oscam start script op de achtergrond op te starten, omdat anders sbox niet start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@arvy

By PGI0.9 heb ik ook nadat oscam opstart nadat de /tmp/pmt bestanden er zijn toch nog een extra restart van oscam nodig. Huidige kanaal wordt wel gedecodeerd maar het stopt wanneer ik van kanaal wissel. Oscam log geeft wel aan dat die decodeerd maar toch geen beeld. Na een extra restart van oscam geen probleem. Heb hier geen verklaring voor gevonden.

 

@iedereen

Heb mijn oscam versie toegevoegd (uitpakken in de root)

oscam wordt bij boot opgestart en opnieuw gestart zodat de kanalen wel decoderen (/var/bin/init.d/start.oscam verwijst naar /var/bin/oscam/start.oscam.at.boot.sh)

Handmatig restart van oscam kan via de gele knop (/var/bin/yellow.sh verwijst naar oscam/restart.oscam.sh)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ftp oscam-svn4685-sh4-linux-stapi_PGI0.9_SAT4ALL.tbz2 naar de box in de /tmp directory

uitpakken vanuit box met:

cd /

tar -xvjf /tmp/oscam-svn4685-sh4-linux-stapi_PGI0.9_SAT4ALL.tbz2

 

Je moet wel /var/bin/oscam/conf/oscam.server aanpassen aan jouw situatie

Na een reboot of druk op gele knop zou je beeld moeten hebben.

 

Voorbeeld:

Code:
[CubeRevo ~]$ cd /[CubeRevo ~]$ tar -xvjf /tmp/oscam-svn4685-sh4-linux-stapi_PGI0.9_SAT4ALL.tbz2var/var/bin/var/bin/init.d/var/bin/init.d/start.oscamvar/bin/oscam/var/bin/oscam/conf/var/bin/oscam/conf/oscam.guessvar/bin/oscam/conf/oscam.confvar/bin/oscam/conf/oscam.irdvar/bin/oscam/conf/oscam.uservar/bin/oscam/conf/oscam.servervar/bin/oscam/conf/oscam.dvbapivar/bin/oscam/oscam.shvar/bin/oscam/oscam-svn4685-sh4-linux-stapivar/bin/oscam/oscamvar/bin/oscam/restart.oscam.shvar/bin/oscam/readme.txtvar/bin/oscam/start.oscam.at.boot.shvar/bin/oscam/start.oscam.shvar/bin/oscam/lib/var/bin/oscam/lib/sc-driver.kovar/bin/oscam/lib/api3.kovar/bin/oscam/api3wrappervar/bin/oscam/sc-drivervar/bin/yellow.sh[CubeRevo ~]$
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...