Ga naar inhoud


[CD CAM] Signaal onderbrekingen door Clonecard?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enige weken een Cloneplus ingebruik, deze voldoet vooralsnog prima, alleen merk ik sinds enkele dagen dat er na een tijdje kijken het signaal voor enkele seconden wordt verbroken, er verschijnt géén mededeling over de CAM of de kaart, gewoon een scherm wat even zwart wordt en na enkele seconden weer verder gaat. frown

 

Kan dit te maken hebben met de Cloneplus? (dat is dus zo ongeveer hetzelfde als de Smartwi).

 

Overigens gebeuren die onderbrekingen -voor zover ik het nu kan overzien- meestal in de avonduren...

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


probeer de kaart eens rechtsstreeks in de ontvanger s'avonds.

Het kan zijn dat er een stoorsignaal in de buurt zit die de clonekaart stoort, of de clonekaart verplaatsen kijken of dit helpt. Anders een nieuwe clonekaart proberen.

 

succes,

 

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na een heractivatie leek het probleem over te zijn....leek helaas. Clonecard al gewisseld.

Stoorsignaal van buren (modeltreintjes) ook niet het probleem.

 

Iemand anders dezelfde ervaring?

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf al een tijdje de smartwi. Het zal toch waarschijnlijk wel ergens een storingsbron zijn (b.v. garagedeur).

Probeer hem zo dicht mogelijk bij je decoder te zetten, zo heb je de minste kans op storingen. Ik had hem vroeger in mijn garage staan en hier hoefde hij maar 1 muur door, hemelsbreed 3 meter en liep hij toch regelmatig vast. Nu staat hij er ongeveer een meter naast in de woonkamer en sindsdien geen storing meer gehad (gelukkig)..

Dus dat zou je kunnen proberen om te zien of het verbeterd.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje
Dect telefoon in de omgeving van de ontvanger?

Gr
JeDeJe


Wel een DECT telefoon, maar die staat verder van de ontvanger vandaan als de Clonecard...
Ga 'm toch maar verhuizen naar een nieuwe locatie...

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi,

Das toch gek heb er twee eentje voor cd en de ander voor tvv en er word hier veel en vaak opgenomen en gekeken ook vaak op dezelfde zender en nooit problemen er hangen in totaal en dat geld voor beide smartwi's minimaal 3 ontvangers aan.........zonder problemen heb dikke betonvloeren en een dect telefoon.....plaatsing is boven op een kast.

 

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 'm NAAST de Tv gehad, maar nog steeds onderbrekingen.... soms meer dan 1 minuut... frown

 

De software updaten gaat ook niet lekker; als ik de Cloneplus aansluit op de USB en vervolgens het setup programma draai (zoals opgegeven door Cloneplus) dan krijg ik de melding dat de uitgever van de software niet herkend wordt, accoord, toch maar installeren, alles gaat ok, alleen wordt de aangesloten Cloneplus NIET herkend... in apparaatbeheer staan er ook gele driehoekjes met een uitroepteken door de cloneplus heen... zucht....

 

Oh ja, ik werk met Windows 7 Ultimate 64 bit...

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi HD freak,

 

Ik heb zo'n vermoeden dat je win 7 64 bit de boosdoener is , zeker als je gele uitroeptekens in apparaatbeheer ziet,dit is meestal een driver probleem heb je geen mogelijkheid dit met een 32 bit versie te proberen? XP Vista of win 7

 

Ik werk met bijde versies 32 en 64 maar zie vaak dat het onder 64 niet gaat en met 32 bit wel...de makers van de hardware lopen dus nog achter met de software.

 

Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff.....eindelijk gelukt, nieuwe software erop gekregen.

 

Naar het zich laat aanzien is dit een verbetering. Nog even wat langer testen.

 

 

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan, misschien handig voor een ander om ff uit te leggen wat je exact hebt gedaan eek

 

Ben ook wel benieuwd naar je bevindingen want wil misschien naast de smartwi er ook eentje voor mijn mediacenter op welke ik maar een common interface slot heb en wel twee kaarten cd en tvv en weet dat de clone deze mogelijkheid wel bied....nou heb ik al wel gelezen dat twee gelijke kaarten dus bv mediaguard niet zou gaan maar ik denk dat dat slechts een software probleem is en daar met de tijd wellicht een oplossing voor zal gaan komen.

 

Groetjes.....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb ik gedaan: Ik heb de clonecard aan een PC gehangen met 32 bits windows 7, vervolgens de nieuwste Clonecard software geinstalleerd op de PC, de clonecard updater starte daarna automatisch op, op knop voor uodate geklikt en enkele seconden later was de Clonecard receiver up-to-date.

Boel afgekoppeld en terug naar z'n oorspronkelijke plaats (de meterkast).

Daarna originele CD kaart in de box, enkele seconden wachten, de clientkaarten allemaal even updaten, CD kaart terug in de box, client kaarten in de tuners et voila..... er was weer beeld.

 

 

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi HD freak,

 

Dus uiteindelijk toch een win 64 driver probleem, ik had nog ff op de site van de makers gekeken maar daar geven ze wel 64 bit aan maar kennelijk wert dat niet naar behoren...misschien je bevindingen ff terugkoppelen naar de makers.

 

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...