Ga naar inhoud


[re9000/4000 netwerkproblemen/nas server] Rebox 9000/4000 netwerkproblemen verbinding met nas server lukt niet


altavar

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Na een week klungelen heb ik de volgende vraag;

Het lukt mij niet mijn beide Rebox (9000 en 4000) aan te sluiten op mijn netwerk nas server (qnap).

Het vreemde hierbij is dat vanuit mijn pc hij (middels filezilla) wel mijn rebox 9000 ziet en ik desbetreffende films kan overbrengen naar mijn pc, dus mi wel netwerk verbinding..

Maar als ik (volgens aanwijzingen van Rebox zelf --> pdf filetjes) bij opslagmanager ip adres + mapnaam aangeef hierbij gebruiker en pasword invoer kan ik geen verbinding maken met mijn nass server.. zowel middels vast ip adres of dmv dhcp toewijzing... Dit probleem is voor beide reboxen van toepassing.

Hebben jullie nog tips?

Alvast hartstikke bedankt voor de moeite!!

Groetjes, Altavar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Ja ik heb de DHCP uitstaan (voor vast ip adres).

en heb een aparte map aangemaakt genaamd rebox met daarbij gastrechten, met zowel lees/schrijfbevoegdheid dat houdt in dat iedereen hierop kan inloggen maar noppes...... zucht zucht..

 

Greetings,

Altavar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben verschillende ip adressen geen conflict dus, ik heb nog zowel de rebox als de nas server gepingd en dit verliep netjes zoals het hoorde (4 replys).. ik begin een vermoeden te krijgen dat ik mijn nas server verkeerd heb ingesteld.. maar hoe dat weer op te lossen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: altavar
Ze hebben verschillende ip adressen geen conflict dus, ik heb nog zowel de rebox als de nas server gepingd en dit verliep netjes zoals het hoorde (4 replys).. ik begin een vermoeden te krijgen dat ik mijn nas server verkeerd heb ingesteld.. maar hoe dat weer op te lossen..

Share aanmaken op je NAS, een gebruikers account aanmaken op je NAS speciaal voor je Rebox en deze rechten geven op je sharenaam.. Vervolgens in de Rebox deze credentials gebruiken om te connecteren naar de NAS.

De volgende mountgegevens ingeven in je Rebox:
MAP: Ip_adres_nas/Sharenaam
Gebruiker: <gebruikersnaam> zoals gedefinieerd in je QNap
Paswoord: <Password> van dit account

Daarbij je Rebox een vast IP adres geven omdat anders na een reboot misschien de connectie verloren is. Ik gebruik dit al een tijdje zo naar mijn Synology, dit werkt verder OK..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...