Ga naar inhoud


[Topfield TF7700HSCI] Topfield TF7700HSCI: gecodeerde opname weergeven lukt niet.


Sieggy

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ikzelf heb een Topfield TF 7700 HSCI met software-update 23022.

Er hangt een USB-harde schijf aan vast met USB-kabel met externe voeding.

Heb een smartcard van TV Vlaanderen geïnstalleerd.

 

Heb een probleem om gecodeerde opnames af te spelen. (als ik dus een opname wil afspelen die gebeurd is terwijl ik een andere zender bekeek)

 

Als ik dus zo'n opname afspeel, is het beeld zwart en loopt de tijd supersnel vooruit. Iemand enig idee hoe zo'n gecodeerde opname kan bekeken worden?

 

In het menu is niets terug te vinden over "auto decode" ...

 

Heb ook al gelezen dat je zo'n opname moet afspelen en tegelijkertijd op record drukken, maar hier lukt dit niet...

 

Alvast bedankt voor een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ongecodeerd opnemen is alleen als je tijdens de opname geen enkele functie van het apparaat hebt gebruikt!

Ga je bijv. tijdens de opname een andere zender kijken, dan is de opname GECODEERD.

Dit wilde ik er aan toevoegen; zie ook ge-update gebruiksaanwijzing

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reacties Sjaak!

 

Via een software-update lukte het om met mijn 7700HSCI opnames te doen.

 

Mijn AB is de volgende:

afstandsbediening

 

Door op de rode knop linksonder te drukken kan je onmiddellijk opnemen. Via de EPG of via de "Timer Setting" kan je opnames programmeren.

Via het menu "File list" kan je opnames weergeven. Je opname vooruit- of achteruitspoelen doe je via de groene, gele en blauwe knop en met de pijltjes.

 

Mijn CI-module + smartcard kocht ik online op de website van tvvlaanderen. Ik lees het volgende op de CI-module:

 

"Manufactured under Mediaguard licence

Gecertificeerd voor/

Approuvé pour:

CanalDigitaal, TéléSAT

TV VLAANDEREN

een barcode

This officially licenced module with smartcard gives access to encrypted DVB/MPEG 2 services

DVB number 4945"

 

Jammergenoeg lukt het decoderen niet door op de REC-knop (die rode knop) te drukken tijdens de weergave (binnen de 48 uur). Er gebeurt niets (de weergegeven opname blijft zwart en spoelt snel vooruit).

 

Mocht je nog ideetjes hebben, laat maar horen!

Mvg,

Sieggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook jij bedankt voor je reactie theewoo!

 

Dit staat inderdaad in de ge-update gebruiksaanwijzing dat de opname dan gecodeerd opgeslagen wordt.

 

Wat er jammergenoeg niet bijstaat is hoe je ze weer kan decoderen!? En dat interesseert mij natuurlijk net...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sieggy
Ook jij bedankt voor je reactie theewoo!

Dit staat inderdaad in de ge-update gebruiksaanwijzing dat de opname dan gecodeerd opgeslagen wordt.

Wat er jammergenoeg niet bijstaat is hoe je ze weer kan decoderen!? En dat interesseert mij natuurlijk net...


Hallo Sieggy,


Als deze orginele opname reeds zwart is, dan is de codering van Canaldiitaal
Veranderd en dan kun je wel kopiëren maar dan blijft de kopie natuurlijk ook zwart.
Een gecodeerde zender blijft niet langer dan een paar dagen te zien.
Dus dan moet je binnen die paar dagen de opname decoderen door deze af te spelen en op te nemen.

Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...