Ga naar inhoud


Geluidsprobleempje DM-Surroundset


Channie

Aanbevolen berichten

Sinds 2 dagen mijn 2.1 surroundset aangesloten via een optische kabel aan mijn dreambox 800HD

Geluid etc is allemaal prima voor elkaar, behalve op sommige zenders. Daar heb ik last van het feit dan beeld en geluid niet helemaal synchroon lopen.

Moet ik dat via het DM menu elke keer aanpassen per kanaal?

Of is er een makkelijker oplossing?

 

Visiosat G4 Quadro - 4 x Alps LNB Astra 1,2,3 + Hotbird 13.0 - DM800HD - Philips Full HD LCD 8404 37 inch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de Dreambox aangesloten via HDMI op de surroundset, maar dan heb ik geen geluid. Vandaar mijn keuze voor de optische kabel.

 

Heb de vertraging niet bij elke zender, en het geluid van de tv staat inderdaad al uit. Anders hoor je duidelijk dat er iets tijdverschil tussen beide signalen zit

 

Zou het een oplossing zijn om gewoon de boel aan te sluiten via de rood-wit-gele tulpstekkers?

Ik ben van de gedachte uitgegaan dat HDMI icm optisch het beste was deze tijd

Visiosat G4 Quadro - 4 x Alps LNB Astra 1,2,3 + Hotbird 13.0 - DM800HD - Philips Full HD LCD 8404 37 inch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via het te downloaden lipsync, kan je elke zender het geluid apart instellen. Heb dat ook bij bepaalde zenders via optische aansluiting en middels lipsync ingesteld. Probleem opgelost. Suc6.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...