Ga naar inhoud


[Openpli] hoe 2e emu starten?


Gast 1664

Aanbevolen berichten

Ik probeer Cccam te laten samenwerken met een andere emu (ScEmu) op de ET9000. Dat gaat op zich prima, ik kan de emu handmatig starten met telnet en alles werkt. Maar bij het sluiten van de telnetsessie stopt ook de emu. Hoe kan ik bij Openpli een 2e emu starten naast CCcam?

Ik heb geprobeerd om de instructie toe te voegen aan softcam.CCcam in /etc/init.d, maar dat werkt niet.

 

Voor mij is het zelfs al voldoende als het programma maar doorloopt wanneer telnet wordt gesloten, is daar een truc voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kunt geen 2 softcams tegelijkertijd draaien, er kan er maar 1 gelijkertijd de demuxers beheren

 

het heeft dan toch ook geen toegevoegde waarde bij een twintuner

dan zou je maar 1 tuner gelijktijdig kunnen gebruiken

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start je het proces wel op de achtergrond voordat je telnet afsluit?

 

blabla# ./emu &

 

????

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want ik kende het bestaan van die optie niet. Als ik je uitleg goed begrijp laat de optie "&" het programma in de achtergrond starten.

 

Dat werkt, bedankt! smile Daarmee is mijn probleem opgelost.

 

Blijft wel de algemene vraag hoe je een willekeurige emu/softcam/programma in Openpli kunt laten starten. De Openpli wiki geeft een uitleg en een voorbeeld voor E2, maar met de vermelding dat die NIET bruikbaar is voor Openpli.

Hoe het dan bij Openpli wel geregeld is blijft een open vraag. Vroeger kon je dat regelen door naast de "softcam" een aparte "cardserver" te starten. Dat wordt ook in de Openpli wiki beschreven, maar die mogelijkheid is niet meer beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan niet werken, daar maar 1 emu tegelijkertijd CWs naar de encoder kan sturen! Dit is simpelweg een hardware beparking... Wat uiteraard wel kan is via de ene emu een interne link maken met de andere via een share proticol wat beide emu's aankunnen... Ik zou niet weten waarvoor je dit wilt doen.

 

Voor het normaal 'automatisch' opstarten van emus kijk eens naar /etc/init.d naar de softcam. nogwat scripts...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik zou niet weten waarvoor je dit wilt doen.

Heel eenvoudig: beide kunnen iets wat de ander niet kan, als ze tegelijk draaien kan 'alles'.

Ik heb uiteraard gekeken naar de scripts, maar kom er zonder uitleg niet uit. Van alle images kan ik uitleg en voorbeelden vinden, behalve van de Openpli scripts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...