Ga naar inhoud


Rotor + Disecq op 1 ontvanger niet mogelijk ?


kitt

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken een VU+ Duo in het bezit .

 

Bevalt allemaal prima ( ik kom van een DM7020 )

 

Is alleen wat wennen voor mij aan Enigma2 ..

 

Wat ik nog niet terug gevonden heb bijvoorbeeld is hoe je op 1 poort(ontvanger) een Rotor + Vaste schotel kan instellen .

 

Op de DM7020 was dat vrij simpel je kon bij Rotor instelling nog eens individueel Disecq instellen per sat .

( afwijkende configuaratie )

( Default uiteraard AA waar rotor op steekt )

Zie ik iets over het hoofd ? Of is dit (alsnog) niet mogelijk ?

 

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

ja dat is zo ongeveer wat ik wil doen ..

 

Ontvanger A - Astrat 1 2 3 Hotbird ( disecq)

 

Ontvanger B - zelfde als hierboven in combinatie met Rotor .

 

 

Maar kan je eens uitleggen hoe ik dat precies install .. vanzodra ik USUALS kies kan ik precies niks meer per sateliet instellen .

M.a.w Rotor op AA van de switch en den de andere lnb's op AB BA BB .. hoe stel ik dat laatste in ?

 

 

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuner B: voor de Astra's hetzelfde als Tuner A (dus AA, AB en BA, maar jij kunt natuurlijk andere poorten hebben gebruikt).

Hotbird gebruik je nu niet meer: de rotor moet dus BB krijgen. Zie screenshot voor mijn instellingen Bij mij is dus "LNB 4" de draaibare, die je aan alle gewenste satellieten moet toewijzen.

 

Het menu staat wel op "geavanceerd"?

post-38625-1318261888,611_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja nu heb ik hem door .. echter ik moet doorscollen om die USUALS optie te zien .. dat was dus mijn fout ..

 

Heeft dat de maken met het thema die ik gebruik ?

 

Ik zei geen scroll bar rechts in die screen shot ..

 

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kitt
Heeft dat de maken met het thema die ik gebruik ?
Ik zie geen scrollbar rechts in dat screen shot ..

De skin die ik gebruik heeft blijkbaar meer ruimte dan degene die jij gebruikt; de scrollbar komt pas te voorschijn als er iets te scrollen valt.


Maar is het nu gelukt?

PS: Dat vergat ik nog: ik heb op die manier een keer een switch kapot gemaakt. Die kon blijkbaar de (aanloop)stroom van de motor niet aan. Ik heb dat opgelost door de kabel (vanaf de ontvanger gezien) eerst naar de motor, dan pas naar de switch te laten lopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja is gelukt nu , heb wat zitten spelen met skins en dat maakt idd verschil ..

Wat ik ik wel vind dat die hd skins precies niet perfect 16/9 zijn .. balk komt er soms niet helemaal op ( overlapt in de breedte )

 

Welke Skin gebruik je nu ?

 

Wat die switch betreffende hoe doe je dat dan ?

 

Kabel receiver -> rotor -> input switch ? dan kan de rotor toch geen Disecq 4 zijn ?

Ik heb dit al jaren draaien gehad op een DM500 & DM7020 met de rotor op de LNB1 uitgang van een switch zonder probleem .

En wat jij zegt kan alleen maar als rotor schotel en vaste naast elkaar staan ..

 

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kitt
Wat die switch betreffende hoe doe je dat dan ?

Kabel receiver -> rotor -> input switch ? dan kan de rotor toch geen Disecq 4 zijn ?
Jawel, vanaf de switch naar de diverse LNB's, waarvan er eentje de draaibare is.

Origineel bericht van: kitt
Ik heb dit al jaren draaien gehad op een DM500 & DM7020 met de rotor op de LNB1 uitgang van een switch zonder probleem.
Prima: als bewezen is dat de switch het aan kan, is er dus geen probleem.


Origineel bericht van: kitt
En wat jij zegt kan alleen maar als rotor schotel en vaste naast elkaar staan ..
Nee hoor, ik heb die een meter of 12 uit elkaar staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: kitt
En wat jij zegt kan alleen maar als rotor schotel en vaste naast elkaar staan ..
Nee hoor, ik heb die een meter of 12 uit elkaar staan.

 

Dan heb je toch 2 kabels tussen schotel met rotor en vaste niet ?

 

1 van uitgang van rotor naar Disecq swich en 1 van lnb naar Disecq 4 van de switch niet ?

 

Welke Skin gebruik je ?

 

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kitt
Dan heb je toch 2 kabels tussen schotel met rotor en vaste niet?
1 van uitgang van rotor naar Disecq swich en 1 van lnb naar Disecq 4 van de switch niet?
Drie. Één van de ontvanger naar de motor, één van de motor naar de switch (die zit bij mij bij de vaste schotel) en één van de switch naar de draaiende LNB.

Origineel bericht van: kitt
Welke Skin gebruik je?
Magic-EHD. Maar let op: die kan je alleen gebruiken als je TV niet op overscan staat ingesteld (en als dat wel het geval is: Magic-HD is bestand tegen 5,5% overscan).
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

klopt inderdaad op m'n 42 inch Toshiba is het allemaal ok.

 

Op de crt boven ( 32 inch philips ) rekt hij de boel dus inderdaad wat uit ..

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...