Ga naar inhoud


[ET9000] perikelen met originele AB


Gast 1664

Aanbevolen berichten

De laatste tijd blijkt de bediening van de ET9K steeds lastiger te gaan. Het lijkt wel alsof het IR oog 'wakker' moet worden. Ik moet soms wel 5 keer drukken voordat er een reactie komt, maar daarna blijft alles goed werken. Als ik de AB een minuut of 10 echter niet gebruik (moeilijk smile ), dan lijkt het IR oog alweer te zijn gaan 'slapen'.

 

Zondagochtend met je slaperige kop is een mooi tijdstip om e.e.a te gaan testen. Zit er een plugin dwars of iets anders waardoor de CPU geen tijd heeft voor de AB? Met echo "4" > /proc/stb/ir/rc/type de ET9K op 'dreambox remote' gezet en dan blijkt de ouwe vertrouwde AB prima te werken. Terug naar de originele AB -moeizaam.

 

Hmm, batterijen? -1.41 volt elk-> vervangen-klaar.

 

Kijk dus eerst naar de batterijen, de mijne hebben het geen twee weken uitgehouden.

Zo, nu eerst m'n pronto programmeren. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij iets vergelijkbaars, mijn 2 maanden oude CT reageerde na opstarten eerst niet meer op afstandsbediening, maar 5 minuten later wel.. Na 2 dagen aanrommelen maar eens de batterijen vervangen, en jawel hoor hij doet het weer prima..

 

Je verwacht bij zo'n korte tijd gebruik dit nog niet, dus dacht ik eerst ook aan van alles wat er mis zou kunnen zijn. Ze zullen wel een goedkope partij batterijen op de kop hebben getikt.

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: 1664
Hmm, batterijen? -1.41 volt elk-> vervangen-klaar.

Klassiekertje... Maar goed, wel raar dat ze zo snel leeg zijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites

pak een digitale ( foto )camera film het ir oog van de AB en kijk als het oog oplicht als je een toets indrukt

licht het ir oog op dan werkt de AB (in ieder geval het ir oog)

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook OpenPli. Aangezien het verwisselen van batterijen het probleem heeft opgelost zal dat het wel zijn. Wel een vreemd effect, meestal doet de AB het dan juist de eerste keer wel (opgeladen condensator) en daarna niet als de batterijen zwak zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat nog een 'truc' in de gebruiksaanwijzing om de AB een "fabrieks-reset" te geven:

 

(1) Druk de [ TV ] en [ 0 ] toets tegelijk in en meer dan 5 seconden vasthouden.

 

(2) De volgende LED's gaan 3 keer in volgorde knipperen: TV->DVD->AUX

 

Ik heb nu de oude batterijen weer opgedoken en vooralsnog werken ze. confused

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja, na bijna 3 weken met nieuwe batterijen en zonder problemen, doet ie het sinds gisteren weer regelmatig niet; bij indrukken toets zie je dan ook geen reaktie, ook niet het lampje linksboven.. Batterijen gecheckt maar die zijn nog als nieuw. Toen de reset, en hij deed het weer even goed. Maar nu wederom problemen, oftewel meestal geen reaktie... Ik denk dat ik vanaf nu alleen nog maar mijn Harmony One ga gebruiken. Of ik zie het nog even aan en ga dan langs bij de leverancier.

 

Groet,

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...