Ga naar inhoud


[7121 HD] Toestel doet het plots niet meer


Pletskop

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn ouders maken al ruim een jaar gebruik van een Philips DSR7121HD om enkel naar de FTA zenders op Astra1 en Astra2 te kijken.

Ze hebben geen TVV abbo (meer) en kijken dan ook niet naar die gecodeerde zenders.

 

De 7121HD heb ik op de kop kunnen tikken via een omruilactie van TVV zo'n twee jaar geleden. Aangezien dit toestel insisteert dat er een smartcard moet insteken, heb ik hier een oude seca(2) kaart van TVV (rode/zwarte rechthoeken) ingestopt. Tot gisteren werkte dit alles naar behoren...

 

Deze morgen - ik weet niet of het zomeruur er voor iets tussen zat - weigerde het toestel om op te starten.

Het enige wat er gebeurt - als je het toestel uit standby haalt - is dat het scherm zwart blijft cry . Op het display gaat hij wel over van de tijdsaanduiding naar kanaalaanduiding.

Naast een zwart scherm, werkt ook geen enkele functie van het toestel meer. Om het even welke knop je indrukt, er gebeurt helemaal niets.

Het toestel kan wel terug in standby gezet worden.

 

Aangezien ik dacht dat het probleem bij de smartcard lag, heb ik die er eens uitgehaald. Op dat moment verschijnt dan het scherm die vraagt om de kaart erin te steken. Steek ik de kaart er terug in, dan gebeurt er opnieuw helemaal niets, en blijft het toestel op het zelfde scherm "hangen". Het gaat zelfs niet meer naar zwart.

Dit laatste toont volgens mij wel aan dat er niets mis is met de beeldaansturing (via HDMI).

 

Ik heb ook geprobeerd om het toestel met een "actieve" smartcard op te starten (zelf heb ik wel nog een geldig TVV abbo). Resultaat was net hetzelfde.

 

De verschillende updates voor het toestel werden wel nooit geladen. Het toestel maakte hier ook geen melding van maar ik denk dat dit komt omdat ze er geen "actieve" smartcard in zitten hebben en ook niet meer afstemmen op de transponder waar die updates op zitten.

 

Zijn er hier leden die al een soortgelijk fenomeen hebben meegemaakt? Indien ja, wat was dan de oorzaak en mogelijke oplossingen?

Is er een mogelijkheid om het toestel volledig te resetten? Ik zie geen fysische reset-knop aan de achterkant en kan ook niet in het menu om een software reset te doen.

 

Peter

 

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer dit maar even

 

Haal de voedingsstekker uit het contact. Plaats deze na 10 seconden terug, terwijl u tegelijkertijd op het frontpaneel van de ontvanger de P- en P+ -toets’ ingedrukt houdt. Na 20 seconden kunt u de toets loslaten. De satellietontvanger gaat opnieuw de software inladen. De melding “Load” verschijnt in de display. Na de melding “Save” verschijnt de tijd weer in de display en is het inladen voltooid. Druk vervolgens op de stand-by-toets.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...