Ga naar inhoud


[VLC] hoe avi bestanden om te zetten


Eastwood

Aanbevolen berichten

Ik heb een enigma1 box en wil graag dat de films die op mijn pc staan, afgespeeld worden op tv. Nu leest de box alleen maar .ts bestanden dus ik had het idee de .avi-filmpjes te converteren met vlc. Maar wat ik ook instel, ik krijg ofwel een zwart beeld na conversie, ofwel hij gaat in radiomodus.

Welke instellingen heb ik nodig voor het juist afspelen van de filmpjes.

Of kan ik beter met een ander conversieprogramma werken?

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites


VLC is een video afspeel programma, dus niet echt geschikt om video te converteren. Je kunt het wel als een streaming server gebruiken, maar dat wil je niet.

 

Je zou eens kunnen kijken naar avc converter, mediacoder, super om er maar eens een paar te noemen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan wel maar werkt niet voor alle bestanden smile

 

 

"c:\path-naar\vlc.exe" -vvv "C:\films\bronbestand.avi":sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=3072,scale=1,acodec=mp2a,ab=192,channels=2}:duplicate

{dst=std{access=file,mux=ts,dst="C:\films\doelbestand.ts"}}

 

 

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou ik niet willen streamen? Het enige wat ik wil, is dat ik mijn avi bestanden kan afspelen op mijn TV, als het kan met mijn box. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen, dat is de vraag.

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JoSchaap

klinkt leuk, maar waar mag ik al dit moois invoeren?

als ik een batchfile aanmaak of vanaf de prompt dit invoer,

dan krijg ik dit soort mededelingen:

Lezen van bestand mislukt:

VLC kon het bestand "C:\dreambox\bron.avi:sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=3072,

scale=1,acodec=mp2a,ab=192,channels=2}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst=C:\dreambox\doel.ts}}" niet openen.

Uw invoer kon niet geopend worden:

VLC kon de MRL 'file:///C:/dreambox/bron.avi%3Asout%3D%23transcode%7Bvcodec%3Dmp2v%2Cvb%3D3072%2Cscale%3D1%2Cacodec%3Dmp2a

%2Cab%3D192%2Cchannels%3D2%7D%3Aduplicate%7Bdst%3Dstd%7Baccess%3Dfile%2Cmux%3Dts%2Cdst%3DC%3A/dreambox/doel.ts%7D%7D' niet openen.

Controleer het logboek voor details.

 

 

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eastwood
Waarom zou ik niet willen streamen? Het enige wat ik wil, is dat ik mijn avi bestanden kan afspelen op mijn TV, als het kan met mijn box. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen, dat is de vraag.


Heel simpel, dat vraag je niet in je Topic Start. Je hebt het over converteren of een alternatief programma.

Het lijkt me dat klik, klik, klaar makkelijker is voor een gebruiker dan een ris commando's invoeren.... Verder is VLC nou niet het stabielste programma. Het crasht vaak, en dan stopt je film of je kunt opnieuw beginnen met je omzetting.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar heb je gelijk in, dat ligt aan mijn beperkte kennis van hoe eea werkt. Afgaande op wat mijn box doet, leest deze alleen .ts bestanden en kennelijk geen avi bestanden. Deze veronderstelling is kennelijk fout of ik weet niet hoe dit in te stellen. Wellicht moet ik een nieuw topic openen. smirk

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die error geeft aan dat het bestand: C:\dreambox\bron.avi Niet bestaat of niet leesbaar is.

 

Als je bronbestand (de avi) anders heet of ergens anders staat dien je dit uiteraard aan te passen.

 

Persoonlijk gebruik ik nagenoeg altijd VirtualDub om videobestanden te converteren.

Echter is dit niet iets wat eenvoudig uit te leggen is (wel veel over te vinden als je op Google zoekt naar: VirtualDub avi to ts )

 

Direct linken begin ik niet meer aan, wil niet weer opnieuw registreren smile

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...