Ga naar inhoud


[ET9000] Geluidsniveau verschillend en beeld schaduw


Behindcorner

Aanbevolen berichten

Het valt mij op dat er op de HD zenders (misschien ook bij SD) geluidsniveau verschil is. Als je bv schakelt tussen Filmnet premiere en bv ned1, dan gaat filmnet aanzienlijk harder. Heb ik een plugin automatisch niveau aanpassen geladen (zie je nu ook bij menu), echter merk totaal geen verschil. Iemand ervaring?

Is de dB aanduiding in de infobalk het geluidsniveau?

 

Verder zag ik gisteren bij een film op Filmnet premiere HD dat het beeld na-ijlt, dus dat er soort vegen te zien zijn.

Je kunt het ook als een soort schaduw beeld ervaren. Een collega heeft het ook al eens vermeld, hij heeft een DM800.

Wat is dit en hoe krijg je het weg?

Pioneer KRL-37V - Clarke Xtrend ET-9000 - Dreambox 600 - Marantz SR6200

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Behindcorner
Het valt mij op dat er op de HD zenders (misschien ook bij SD) geluidsniveau verschil is. Als je bv schakelt tussen Filmnet premiere en bv ned1, dan gaat filmnet aanzienlijk harder. Heb ik een plugin automatisch niveau aanpassen geladen (zie je nu ook bij menu), echter merk totaal geen verschil. Iemand ervaring?
Is de dB aanduiding in de infobalk het geluidsniveau?

Verder zag ik gisteren bij een film op Filmnet premiere HD dat het beeld na-ijlt, dus dat er soort vegen te zien zijn.
Je kunt het ook als een soort schaduw beeld ervaren. Een collega heeft het ook al eens vermeld, hij heeft een DM800.
Wat is dit en hoe krijg je het weg?
w

het geluidsprobleem moet je melden bij CDS, de geluidsnivo's verschillen nogal per zenders zoals ze worden verzonden

vegen heb ik nooit ervaren

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zelf geen last van, maar het wordt gemeld door veel kijkers met verschillende ontvangers.

 

Waarschijnlijk omdat het AC3 geluidspoor wordt gebruikt waarbij de ontvanger het volumeniveau niet kan aanpassen wat wordt doorgeprikt naar de versterker. Bij MPEG kan de ontvanger dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...