Ga naar inhoud


[DM800HD] zwak signaal


Sinbad

Aanbevolen berichten

Beste satters,

 

Na jaren dm7000 heb ik sinds kort een dm800hd,het viel me op dat het signaal erg zwak is t.o.v van de 7000 of 500,op de 500 heb ik het SNR (Hotbird)op 90% op bijna alle kanalen maar zodra ik de 800hd aansluit loopt het terug naar 60%of lager,ik heb dan nog wel beeld maar dan maar net volgens mij,overigens is t' AGC 99%.waar ligt het aan en wat kan ik er aan doen?dank u.

 

gr Sinabd

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Zolang het geen problemen opleverd bij regen enz , zou ik er niks aan veranderen . Trouwens zijn de waardes die je op je box afleest alles behalve betrouwbaar .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er maar vanuit dat je afstelling van de schotel niet helemaal optimaal is. Had je op de 500/7000 toch nog 90% snr, terwijl op die boxen 97 of meer haalbaar was, blijkbaar komt ie dan toch tekort voor vooral de HD-kanalen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sinbad
maar het is raar dat de 500s beter ontvangst heeft?


Een hoger getal (op een andere ontvanger) wil niet zeggen dat je een betere ontvangst hebt. Het getal is maar een absolute waarde die eigenlijk niks zegt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...