Ga naar inhoud


[DM500HD] PLi image signaalsterkte/db aanpassen


Nobody2050

Aanbevolen berichten

Zojuist de laatste PLi-image in mijn DM500HD geflashed. Nu zie ik dat de dB-waarde uitgedrukt wordt als signaalsterkte, ik zou graag willen dat ik dit weer kan aflezen in procenten. Waar kan ik dat wijzigen, heb alles in het menu afgezocht maar helaas niet kunnen vinden.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Littlesat
Waarom zou je dat in % willen als de dBs feitelijk een betere info weergeven?


Gewenning misschien, ik weet niet wat beter is dB of in procenten.
Waarom is dB eigenlijk een betere info, verklaar je nader.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Nobody2050
Waarom is dB eigenlijk een betere info

Waarom zou % beter zijn? confused

vGnp


Dat zeg ik, gewenning misschien, ik weet niet wat beter is dB of in procenten.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nobody2050
ik weet niet wat beter is dB of in procenten

Nou, dB is een absoluut getal (waarbij je je moet afvragen hoe nauwkeurig dat is) en %
is zoals het al zegt een percentage van iets. Eerste vraag die dan opkomt: van wat?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide hebben inderdaad kantekeningen.

 

Maar over het algemeen is het zo dat je % tussen verschillende tuners en ontvangers niet kunt vergelijken.

 

De SNR in dB voor E2 en E1 boxen is geen exacte toverkunst zodat het net zo goed is als een gecalibreerd meetinstrument. Daarom had ik laatst de twede decimaal achter de komma bij PLi verwijderd - want wat doet die daar, wordt je alleen maar zenuwachtig van) maar de programeurs hebben heel erg hun best gedaan deze waarde goed te krijgen, rekening houdende met de tuner karakterestieken die in je ontvanger zit (of gestoken), zodat je deze beter dB-waarden tussen verschillende tuners en ontvangers kunt gaan vergelijken.

 

Eigenlijk is dB de standaard voor SNR... en je hebt meteen een onderscheid tussen de twee verschillende dingen. Het niet vergelijkbare % en de vergelijkbare dBs.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie duidelijke info, ik ben helemaal om. Ik laat hem op dB staan. Het was echter de gewenning dat ik in de vorige versies tegen de snr aankeek.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Nobody2050
Zojuist de laatste PLi-image in mijn DM500HD geflashed. Nu zie ik dat de dB-waarde uitgedrukt wordt als signaalsterkte, ik zou graag willen dat ik dit weer kan aflezen in procenten. Waar kan ik dat wijzigen, heb alles in het menu afgezocht maar helaas niet kunnen vinden.

Greetz Nobody2050



Heb hier zojuist hetzelfde voor.

Heel vervelend die dB,
% ging van 0 tot 100, zag ik direct als m'n motor goed draaide, nu met die db
is dit veel minder het geval.

Dit is een stap achteruit.

Graag aan de programmeurs van pli, kan je het % er niet terug bijvoegen, je zou er mij en vele anderen een plezier mee doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nobody2050
Zojuist de laatste PLi-image in mijn DM500HD geflashed. Nu zie ik dat de dB-waarde uitgedrukt wordt als signaalsterkte, ik zou graag willen dat ik dit weer kan aflezen in procenten. Waar kan ik dat wijzigen, heb alles in het menu afgezocht maar helaas niet kunnen vinden.

Greetz Nobody2050


Hey Nobody2050,

Zat met hetzelfde probleem.
% is natuurlijk beter, zeker als je met een motor werkt. Je schaal is gewoon veel groter 0-100 ipv 0-15 ca.


het kan zo vrij eenvoudig aangepast worden, (met gemeende dank aan Cobus)


SNR in DB of Procent Zoek in /usr/share/enigma2/-Naam van je skin-/skin.xml naar <convert type="FrontendInfo">SNR. Achter SNR gewoon dB toevoegen (dus SNR door SNRdB vervangen). Dan skin.xml saven, Enigma opnieuw opstarten en klaar ben je!

Bovenstaande doe je als je van procent naar DB wilt. Wil je van DB naar procent, dan eenvoudigweg SNRdB in SNR veranderen

Ich gebruik de DMConcinnity-HD-hardymod Skin, dus bij mij is e.e.a. aangepast in /usr/share/enigma2/DMConcinnity-HD-hardymod/skin.xml.

<convert type="FrontendInfo">SNR komt vaker voor in skin.xml. Alleen die, die je vanaf het begin van het bestand als eerste tegenkomt, hoef je te veranderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

% is natuurlijk beter, zeker als je met een motor werkt. Je schaal is gewoon veel groter 0-100 ipv 0-15 ca.

Hoe kom je daarbij.... dat blijft praktisch hetzelfde hoor... en feitelijk in dB is de schaal groter van 0.0 tot ca. maximaal 4.0 (ligt aan transponder instellingen) ipv 0-15%....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...