Ga naar inhoud


bandbreedte SATA, USB2 en harde schijf voor multipele opnames


erikdk

Aanbevolen berichten

hallo satmensen.

 

ik ben een (valse) newbie (15 jaar geleden channelmaster 1.2m met drake en daarna nokia MM9500 met dvb98 software, maar die zijn afgekoppeld in 2005 en in onbruik geraakt) - dit is mijn 1e bijdrage(? - zeg maar vraag) op dit forum.

 

na miserie met telenet denk ik eraan weer te gaan satelieten om TV te kijken (TV vlaanderen + FTAs), en ik denk aan een vaste installatie 28°-23°-19°-13°.

 

Ik wil 4 TVs voorzien van HD signaal, waarvan 2 met multiepele opnamemogelijkheden, vandaar dat ik denk dat een multiswitch nodig zal zijn.

 

Daardoor kom ik oa uit op een dreambox 8000HD met zijn maximaal 4 tuners, en vandaar de vraag: is een USB2.0 en/of een SATA voldoende ruim in bandbreedte om 4 opnames tegelijkertijd naar de harde schijf door te sluizen, en kan elke harde schijf 4 gelijktijdige opnames aan, of ga ik gegarandeerd miserie hebben met schokkerige opnames?

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Beide keuzes staan wel garant voor schokvrije opnames. Alleen als je een NAS via WiFi zou gebruiken, dan ben je wat beperkter, maar ook dan afhankelijk van de signaalkwaliteit en natuurlijk snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...