Ga naar inhoud


[DM800HD] Problemen met geluid regulatie over Bose 3 2 1 bij HD kanalen


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Als ik een SD kanaal op heb staan kan ik het geluid regulieren met mijn DB afstandbediening.

 

Echter wanneer ik naar een HD kanaal schakel verspringt de weergave op de BOSE 3.2.1. systeem naar Dolby Digital 5.1 en kan ik het geluid niet meer aanpassen via de dreambox. Op een SD kanaal staat de weergave op AUX, de gebruikte ingang.

 

Ik kan het geluid alleen maar uit of aan zetten met de dreambox.

 

Of ik dus het geluid vol zet of op 1 bolletje, het blijft even luid afspelen. Ik moet het geluid dus totaal regulieren via de Bose afstandbediening bij de HD kanalen.

 

Dit was voorheen niet zo. Maar ik heb onlangs mijn op Astra 3 gerichte schotel een paar dagen plat gehad i.v.m. werkzaamheden op het dak en alles is een paar keer geheel uit en aan geweest.

 

Maar het geheel uit en aan schakelen van de apparatuur gebeurt wel vaker.

 

Verder is er niets veranderd, zo ver ik weet, en ik kan mij niet herinneren dit probleem ooit eerder gehad te hebben.

 

Ik draai OpenPli. En het Bose systeem is een aantal jaartjes oud, de DB800 is een van de eerste. Het kabeltje van de DB naar de Bose is een, uhm ik weet de naam even niet, zo een dun zwart kabeltje met een rood lichtje erin wanneer hij aan een kant is aangesloten en je kijkt "erin" via de andere kant.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


kun je de audio niet op stereo zetten van de dreambox.

Ik draai gemini en daar kun je onder de audio toets kiezen tussen dolby of stereo. Als je hem op stereo moet het volgens mij het probleem opgelost zijn.

 

succes topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik heb nu de AC3 Downmix op - Off gezet, maar dit is wel jammer natuurlijk. Geen oplossing maar een lapmiddel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen met Dolby aan?

Is er iets mis met de database op de nieuwe server?
Ik blijf dit bericht als nieuw zien omdat er een tijdsstempel van 20110507@0000 aanhangt. confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: topie
kun je de audio niet op stereo zetten van de dreambox.
Ik draai gemini en daar kun je onder de audio toets kiezen tussen dolby of stereo. Als je hem op stereo moet het volgens mij het probleem opgelost zijn.

succes topie


Vast wel... maar als je Dolby kan krijgen dan wil je toch Dolby luisteren?

Ik denk overigens dat het voorheen wel zo heeft gestaan, omdat hij voorheen ook niet versprong naar Dolby Digital 5.1 maar op AUX bleef staan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een beetje off topic maar Sjattuh je kunt ook niet uitloggen en ik denk dat het iets is dat voortkomt van

Powered by UBB.threads

Ik heb dat op een gelijkaardig board met de zelfde Powered by UBB ook gemerkt.

Dus laat ons hopen dat de Admin iets met deze info kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de AC3 Downmix op - Off gezet, maar dit is wel jammer natuurlijk. Geen oplossing maar een lapmiddel.

 

Iemand een idee hoe dit op te lossen met Dolby aan?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist
Origineel bericht van: Sjattuh
.....Ik denk overigens dat het voorheen wel zo heeft gestaan, omdat hij voorheen ook niet versprong naar Dolby Digital 5.1 maar op AUX bleef staan.
Dat is wel zeker: met "Downmix = off" wordt de gehele bitstream 1:1 doorgestuurd. Daar kunnen geen veranderingen, zoals volume aanpassingen, op plaatsvinden.
Als je dus per se de A/B van de DM wilt gebruiken, moet je inderdaad "Downmix = On" gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...