Ga naar inhoud


[ET9000] Instelling voor Tuner A en B


Gast MarcSV

Aanbevolen berichten

Er is een bug ivm signaalweergave op ET5000 en 9000.

Het is gemeld en op de buglijst gezet bij de fabricant.

 

momenteel kan je beter een andere recorder eraan hangen om af te stellen.

 

Sorry maar dat is de werkelijkheid.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast MarcSV

Ik heb dus de ET9000. Met wat moeite beeld erop kunnen krijgen met de Motek SQ2100A. Heb al proberen te zoeken hier op het forum, maar nog niets gevonden:

Vragen:

1) Beide tuners (A en B) waren door de dealer ingesteld als USALS. Ik heb tuner A naar tuner B door gelust met het kabeltje. Dit werkte alleen op horizontaal maar geen vertikaal ontvangst. Kabeltje uiteindelijk verwijdert en tuner B uitgeschakeld. Dan heb ik wel ontvangst H en V varierent van 90 tot 99%. Daar ben ik dik tevreden mee. Echter hoe moet nu de instelling van tuner B zijn om deze toch te kunnen gebruiken? Uit de manual wordt ik niet echt wijzer.

2) ik kreeg de motor in eerste instantie niet goed. Heb uiteindelijk de rotor op nul gezet (op de motor) en de ET9000 toen naar Astra 1 laten draaien. Vervolgens manueel (met de hand verdraaien) net zo lang aan het spelen geweest tot ik Astra1 goed had. Daarna coordinaten van mijn adres ingevuld in de tuners. Zou nu de motor goed moeten draaien naar de andere satelieten? Ben nu een beetje huiverig om het te proberen daar het de laatste keer 5 uur geduurt heeft voor ik beeld had.

 

Configuratie:

90cm schotel / Motek SG2100A / Single LNB / Tuner A: USALS

 

Voor de rest ben ik best tevreden na 7 jaar Mvision 7000.

 

Zovast bedankt voor de moeite.

 

Marc

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MarcSV
Ik heb tuner A naar tuner B door gelust met het kabeltje. Dit werkte alleen op horizontaal maar geen vertikaal ontvangst. Kabeltje uiteindelijk verwijdert en tuner B uitgeschakeld. Dan heb ik wel ontvangst H en V varierent van 90 tot 99%. Daar ben ik dik tevreden mee. Echter hoe moet nu de instelling van tuner B zijn om deze toch te kunnen gebruiken?
Marc
Als je tuner B doorlust naar tuner A is het dan niet voor de hand liggend om tuner B te configureren als "doorlus naar tuner A" in plaats van USALS? In dat laatste geval zal de ontvanger proberen om turner A en -B onafhankelijk van elkaar aan te sturen en dat gaat natuurlijk niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MarcSV

Qua signaal weergave heb ik geen enkele klacht. Ben daar heel tevreden over. Opnames gaan ook perfect.

 

Nou alleen nog dat tweede tuner verhaal.

 

Heb vandaag nog even de motor geprobeerd op een andere schotel en dat werkt perfect.

 

Marc

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist

Dus je hebt nu de motor op tuner A en die werkt goed? En hij heeft één LNB? Dan moet je dus een doorluskabeltje aanbrengen van output A naar input B en tuner B instellen op "Doorlus naar tuner A".

Uiteraard is tuner B beperkt tot "kijken" naar hetzelfde "kwadrant" (is dezelfde frequentieband en polarisatie) van dezelfde satelliet als tuner A.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien mist hij deze.

1 tuner is grofweg 1 transponder kijken.

een 2de tuner laat je toe om 1/4 (kwadrant) van de steliet te kijken van de eerste tuner.

Het moet namelijk dezelfde polariteit en hoog of laag band zijn.

 

Slechts 1 tuner kan een LNB aansturen.

 

Jouw opstelling is niet geschikt voor een draaibaar systeem, daarom ben ik overgestapt naar een vaste opstelling met verschillende LNB's.

 

Elk van deze LNB's heeft 4 uitgangen zodat ik 4 tuners appart kan aansluiten.

 

 

Even herhalen

een LNB kan maar door 1 tuner aangestuurd worden

niet enkel voor het draaien maar voor het kiezen van polariteit en band ook.

 

Als je doorlust kan de 2de enkel kijken naar hetgeen door de eerste geselecteerd is geweest.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien deze voor het draaien.

 

Je hebt een auto met 1 stuur, wat zou er gebeuren indien er 2 sturen waren die alle twee de wagen willen sturen?

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MarcSV

Ho,ho rustig maar. Ik heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen. Dit weekend eerst eens gekeken naar F1 in HD en genoten! Wordt vervolgd.

 

 

Marc

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MarcSV

Zo, kabeltje omgestoken en tuner B insteld op doorlus van A. En beeld.

Verder Astra 3A opnieuw zenders ingesteld, dus nu ook ned 1-2-3 in HD.

 

Verder is het duidelijk dat het beter is een duo LNB er op te zetten en dan de 2e kabel naar de 2e tuner te trekken. Dan kan deze onafhankelijk van tuner A afstemmen en meer zenders ter beschikking stellen dan de doorlus van A waardoor B beperkt wordt door het kwadrant waarin de tuner werkt.

 

Ben wel blij dat mijn motortje weer werkt, toch wel leuk om zo van sateliet naar sateliet te kunnen springen.

 

Heren bedankt voor de hulp!

 

Wordt vervolgd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...