Ga naar inhoud

Alleen op 2 satellieten ontvangst op Multytenne TWIN

Aanbevolen berichten

Gast Refactor
Geplaatst:

Ik heb een multytenne TWIN geinstalleerd en het lukt mij alleen om astra 1 en hotbird te ontvangen. Wat ik ook probeer, ik krijg 0% signaal op astra 3 en astra 2.

Ik heb getest met 3 verschillende ontvangers.

Disecq 1.0 instellingen:

Astra 1: 1

Hotbird: 2

Astra 3: 3

Astra 2: 4

Ik heb met de Disecq instellingen zitten spelen maar dit heeft niks opgeleverd.

Astra 1 geeft 100/75 signaal, Hotbird is minder hoog.

Kan het zijn dat de 2 andere koppen defect zijn? Of de ingebouwde switch? Of doe ik iets fout? Als er een opstakel in de weg zit, zou dit dan ook niet het ontvangst van astra 1 en hotbird negatief moeten beinvloeden?

Op ongeveer 6-7 meter staan een paar boven van ca. 5 meter hoog. De schotel hangt ongeveer 2 meter van de grond af.

Edit: ik gebruik de originele muurbeugel en heb gecontroleerd of alles waterpas staat. Ik heb beide uitgangen van de Multytenne uitgeprobeerd.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Die bomen staan net wel/net niet in de weg.

Reken maar uit. Met als uitgangspunt van een helling van 30 graden heb je voor elke meter hoogte verschil twee meter afstand nodig. Jouw hoogteverschil schotel vs bomen is ca. 3 meter (5 meter boom - 2 meter schotelhoogte), de afstand 6-7 meter. Je kijkt er dus net wel overheen met A1, met A2 wellicht net niet.

Eerste advies, onafhankelijk van wel/niet defect van LNB of switch, is om je schotel een meter hoger te hangen.

Gast Refactor
Geplaatst:

Ik zal denk ik eerst proberen om de schotel vanaf de grond aan de praat te krijgen, uiteraard op een plekje waar er geen obstakels voor zitten. Ik kan de schotel waarschijnlijk wel wat hoger bevestigen, maar ik denk hooguit een 20 cm.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Heb even voor je gezocht, de volgorde qua DiSecq heb je in ieder geval goed.

Je meldt dat je signaal hebt op A1/HB, heb je ook even getest of je beeld hebt? Zo niet, dan kan het zijn dat je verkeerd gericht hebt.

Gast Refactor
Geplaatst:

ik beeld op astra 1 en hotbird. Ik ontvang alle zenders goed.

De multytenne heb ik bij mijn ouders opgehangen. Ik heb zelf een wavefrontier T55. Met mijn wavefrontier en ontvanger krijg ik iets betere waarden dan met mijn ontvanger en de multytenne

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

In dat geval zou ik allereerst even testen op een plek met vrij zicht en van daaruit bepalen wat er aan de hand is en wat je eraan moet of kunt doen.

Gast Refactor
Geplaatst:

oke, bedankt voor de input

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Oh en even voor de zekerheid, zet je disecq versie eens op 1.1 voordat je de schotel van de muur haalt.

Gast Refactor
Geplaatst:

ik zal het de volgende keer proberen als ik weer mij mijn ouders ben.

Ik las dat ik dan astra 1 en hotbird op poort 1 moet hebben en astra 3 en astra 2 op poort 2.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Refactor

Ik las dat ik dan astra 1 en hotbird op poort 1 moet hebben en astra 3 en astra 2 op poort 2.

Die volgorde inderdaad:
A1 - AA
HB - AB
A3 - BA
A2 - BB

Of gewoon 1,2,3,4
Geplaatst:

confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Uh... In navolging van vGnp een vraagtekentje hier... Je moet natuurlijk bij uitrichten werken met 1 kabeltje, dus op 1 ingang van de multytenne.

Dussuh... Wat bedoel je hier exact mee, voordat er foute aannames worden gedaan?
Gast Refactor
Geplaatst:

ik had het over de disecq instellingen, niet over de twee uitgangen van de kop, sorry voor de verwarring.

Geplaatst:
ik had het over de disecq instellingen

Dan klopt het nog niet. The Grat Mac heeft het correcte DiSEqC instelling lijstje gepost.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik heb me er inderdaad van vergewisd dat de instellingen die ik hier noemde de correcte waren.

Blijft dus het stappenplan gelden, eerst even testen met vrij zicht en dan verder kijken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen