Ga naar inhoud


[DSR 2211] pincode Philips DSR 2211


Gast DB77

Aanbevolen berichten

ik ben de pincode van de kanaalinstallatie en kinderslot vergeten, deze is natuurlijk niet de standaard 0000, kan iemand mij helpen met een tip hoe ik deze kan resetten? via canaal digitaal is het niet gelukt, zelfs een chat sessie met een Philips medewerker heeft niet geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet de zenders er even op nieuw inzetten via snel kanalen installeren, dan is het kinderslot er weer uit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat niet, 2 keer iemand aan de lijn die beide het resetsignaal hebben doorgezet, mag ik toch vanuitgaan dat het voldoende is, of werkt het via mijn canaldigitaal anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Mijn CanalDigitaal zit je rechtstreeks in het systeem van CanalDigitaal.

Daar komt geen mensenhand aan te pas.

Het kan natuurlijk zijn dat het systeem momenteel even plat ligt.

Dan werkt het via Mijn CanalDigitaal waarschijnlijk ook niet.

Maar niet geschoten is altijd mis en via Mijn CanalDigitaal betaal je geen telefoonkosten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke software versie heb in de ontvanger, of probeer dit even.

 

Nieuwe software kun je inladen via het kanaal "Download CDS" (zit op zendernummer 498 Decoder uitzetten (met de rode knop, op dit kanaal) en na het opnieuw inschakelen zal er waarschijnlijk een groene balk verschijnen die aangeeft dat er nieuwe software gedownload wordt.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DB77
ik ben de pincode van de kanaalinstallatie en kinderslot vergeten, deze is natuurlijk niet de standaard 0000, kan iemand mij helpen met een tip hoe ik deze kan resetten? via canaal digitaal is het niet gelukt, zelfs een chat sessie met een Philips medewerker heeft niet geholpen.


Zal ook niet zo makkelijk gaan, staat in een EEprom, 24Cxxx
dat is een I2C chip.

Als je iemand kent die een I2C programmer heeft, zou die hem dus kunnen wissen.

I2C interfacejes zijn makkelijk zelf temaken, en prgr op I.N tevinden.

Maar met wat voor reset dan ook lukt niet, domme domme philips pipo sick.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Wow! Da's een tijd geleden.. De laatste die dat had was de Philips BBD-901 D2-Max decoder... Dat waren nog eens tijden.. Die heb ik heel wat omgezet toen... Adres 0064H..De eeprom hoefde er niet eens uit. Kon via de servicemethode...

 

Sorry.. Kon het niet laten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Wow! Da's een tijd geleden.. De laatste die dat had was de Philips BBD-901 D2-Max decoder... Dat waren nog eens tijden.. Die heb ik heel wat omgezet toen... Adres 0064H..De eeprom hoefde er niet eens uit. Kon via de servicemethode...

Sorry.. Kon het niet laten....


Ja inderdaad, heb de 902, maar waarom zou jeje pincode in de software opnemen, iedereen zou er dan zo achter kunnen komen, dacht juist dat eeproms zogemakkelijk zijn, maar ben blijkbaar alwer ouderwets..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nee hoor, je bent niet zozeer ouderwets. Tegenwoordig is de hele Firmware in een flash-prom. Vroeger werden PROMS gebruikt voor de software (werd toch nooit aangepast) en werden de gebruikerssettings noodgedwongen in een 'dure' eeprom geladen. Nu is het gewoon één eeprom. Groter en goedkoper.....

Gewoon technische progressie... smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...