Ga naar inhoud


Frequenties niet te vinden


terrorgiant

Aanbevolen berichten

Hallo, Allereerst weet ik niet of ik deze vraag in het juiste forum stel, dus als dit in het foute forum staat mijn excuses hiervoor. Ik ben nieuw hier en ook een nieuwe gebruiker van de schotelantenne. Mijn vraag is; ik kan een hoop free to air zenders ontvangen, maar sommige niet. Ik wil graag fta zenders van bulgarije en meer van het voormalig oostblok ontvangen, maar als ik de betreffende frequenties/symbol rates invoer in mijn ontvanger, dan pakt hij deze niet. Ik heb op dit moment een silvercrest ontvanger en een motor en een enkele lnb.(om mee te beginnen) zonder kaart. Ook als ik kijk op bepaalde sites waar je frequenties en updates kunt vinden, dan kan mijn ontvanger/schotel ze niet vinden. Kan iemand mij helpen of een tip geven.

 

Alvast bedankt

receiver = silvercrest dvb-s sl 65/12, schotel = 80cm triax, motor = sat control sm3d12, LNB = Alps bsne8-601b

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Ik denk dat je e.e.a. niet goed doet, je kan je ontvanger, als het goed is, laten scannen op FTA zenders, dit kan je instellen.

Hiervoor heb je geen kaart nodig.

Als je de rotor functie goed heb ingesteld, USALS, moet die automatisch gaan naar de transponder of sat. die de oost europese zenders uitzend.

Je hoeft dus in eerste instantie zelf geen freq en sybole rate intestellen, nog maar tezwijgen over de div. PID's.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad een instelling usals. ik gebruik zelf de instelling diseqc1.2, maar met deze instelling kom ik niet op alle fta kanalen. Nu kan ik usals kiezen maar dan moet ik wat instellen zoals satteliet longitude. de lokale longitude staat er al in en lokale latitude ook. Wat moet ik invullen? en wat moet ik met limiet setup doen. die kan ik instellen op; oost en west limiet of begrenzing uit. en ik kan dan ook nog kiezen om naar referentiepunt te gaan. wat moet ik doen? kun je me helpen?

receiver = silvercrest dvb-s sl 65/12, schotel = 80cm triax, motor = sat control sm3d12, LNB = Alps bsne8-601b

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet je motor ook goed uitrichten eerst he smile anders gaat die draaien, en dan blijkt ineens dattie niet de juiste baan volgt smirk

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: terrorgiant
Ik heb inderdaad een instelling usals. ik gebruik zelf de instelling diseqc1.2, maar met deze instelling kom ik niet op alle fta kanalen. Nu kan ik usals kiezen maar dan moet ik wat instellen zoals satteliet longitude. de lokale longitude staat er al in en lokale latitude ook. Wat moet ik invullen? en wat moet ik met limiet setup doen. die kan ik instellen op; oost en west limiet of begrenzing uit. en ik kan dan ook nog kiezen om naar referentiepunt te gaan. wat moet ik doen? kun je me helpen?


De usals instelling heeft niets temaken met FTA!!!

De limit stel je in om tevoorkomen dat de rotor door zijn eind punten heen draait, dus die stel je in op max 50 oost en 60 west o.i.d.Limiet uitzetten is vragen om een doorgedraaide motor.
Referentie puntis een positie die je al eens heb gekozen, daar aan refereer je, positie, vergelijken.

Ik denk dat je het tever zoekt.

Zet je schotel op pal zuid, normaal gesproken de stand als de zon op zijn hoogste punt staat, dus nu is dat om 13:00uur !!. Richt hem dan, ik doe het op mijn gevoel, wat naar links (+- 13 graden, en een ietsie omlaag, tot dat je beeld krijgt.
Omlaag hangt wel af van wat je lokatie is, hoeveel omlaag je moet gaan. Hotbird is de gemakkelijkste. CNBC, Bloomberg, veel half bloot..
Je ziet dan gauw genoeg of het astra is of hotbird.

Het fijn afstellen is wat lastiger, maar eerst grof..


Link naar reactie
Delen op andere sites

de meeste hotbird zenders kan ik al ontvangen, net zoals atlantic bird, eutel sat hella sat en andere, maar bepaalde frequenties pakt hij gewoon niet.

receiver = silvercrest dvb-s sl 65/12, schotel = 80cm triax, motor = sat control sm3d12, LNB = Alps bsne8-601b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook belangrijk om te weten dat bijna alle sats meer dan 1 footprint (dekkingsgebied) hebben. Het is dus goed mogelijk dat sommige frequenties alleen worden uitgestraald richting Azië of Afrika en hier niet te ontvangen zijn alhoewel ze toch in de kanalenlijst van Lyngsat of King of Sat staan. Voor elke gebruikte transponder ga je ook een 'beam' vinden, klik je dit linkje open dan krijg je een kaartje te zien met het desbetreffende dekkingsgebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens de beam zijn de diverse bulgaarse muziek programma's hier wel te ontvangen. Kan het niet aan mijn lnb liggen? ik heb een Alps lnb te weten; alps bsne8-601b, 10.7-12.75ghz, nf=0.7 db typ, L/01 9.75ghz, L/02 10.6ghz.

 

Trouwens de lijst met diverse muziek zenders uit bulgarije zijn net geupdate. en alsnog, de meeste zenders op de meeste sattelieten kan ik wel gewoon ontvangen.

 

 

receiver = silvercrest dvb-s sl 65/12, schotel = 80cm triax, motor = sat control sm3d12, LNB = Alps bsne8-601b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...