Ga naar inhoud


Kan ik m'n zorgverzekering opzeggen?


tritium

Aanbevolen berichten

Enig idee wat een ziekenhuisverblijf van een weekje kost?

Dat is aardig wat maandjes betalen hoor.

 

Weet je wel hoe duur sommige medicijnen zijn?

Soms kost dat honderden euro's voor een paar stuks.

 

Maar we raken flink off-topic hiermee,hoe interessant 't onderwerp ook is.

Ik stel voor dat degene die hierover wil doorkletsen een aparte topic maakt,

hier gaan we weer terug naar het onderwerp van de TS.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is inderdaad sluipenderwijs steeds duurder geworden, ik betaal aan een collectieve verzekering 362 euro per maand, twee volwassenen, 1 kind van 19 en 1 van 17. Nu mag ik deze maand even 275 euro extra gaan aftikken vanwege eigen risico. Dat komt omdat mijn zoon naar de kaakchirurg moest en toevallig moesten mijn vrouw en ik voor diagnose naar het ziekenhuis. Mijn vrouw moest vanuit die diagnose een bril. Rekening ingediend, je raad het al: geen vergoeding.

 

Kosten voor 1 maand: 362 euro premie, 275 euro eigen risico en ook nog eens 700 euro voor de bril.......... mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomend probleem is dat de lonen nauwelijks stijgen, men beroept zich nog op de crisis die inderdaad nog niet overal voorbij is voorzover die überhaupt voorbij gaat.

 

Alles wordt flink duurder, lonen stijgen niet, rentevergoeding komt dik onder de inflatie te liggen.

 

worden we niet vrolijk van.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bobelen
Origineel bericht van: tritium
Origineel bericht van: Sjattuh
Zorgverzekering is verplicht in Nederland. De rest niet.

En het zal alleen maar duurder worden om jezelf te verzekeren.

Als je zo vast zit zou ik maar eens met de schuldeisers gaan praten en kijken wat jouw gemeente aan oplossingen biedt. Sommige gemeentes zijn in sommige gevallen b.v. bereidt alle schulden over te nemen zodat je bij maar een schuldeiser terecht komt en op die manier een afbetalingsregeling kan treffen welke haalbaar voor jullie is.

Maar het begint bij jezelf, alle onnodige kosten (b.v. internet, auto, abbo's op sportschool en bladen/kranten etc.) eruit. Duurt misschien een paar jaar, maar onoverkomelijk is het niet.

Het probleem zit bij jullie, in deze korte posting van je, niet in het duurder worden van het leven, maar in je schulden. Eerst hiervan af zien te komen lijkt mij.

Maar ik vind het ongelooflijk dat je met een dubbel inkomen er niet uit kan komen...

250 pp???? ik betaal bij unive 88.90 per persoon met eigen risico van 170 euro
dud 250 pp lijkt me erg veel

Ik weet niet hoeveel je al hebt gedaan, maar begin eens met een lijstje te maken van al je vaste lasten en je inkomsten. Streep dan 1 voor 1 weg wat je niet nodig hebt en kijk wat je goedkoper kan maken. Verhuizen naar een goedkopere woning, als je echt een auto moet hebben voor je werk misschien een zuinigere met kleinere motor, T.V. pakket naar minimaal etc. Er zijn altijd zat plekken om op te bezuinigen als je maar zoekt en wilt.


dubbel inkomen?

ik werk fulltime en vrouw werkt nadat ik thuis kom part time.

maar dat zeg niks over hoeveel euro's er binnen komen.

toen ik 18 was, was ik rijk, en verdiende ik geen ene ruk.
toen ik ouder werd en steeds meer ging verdienen, werd ik eigenlijk steeds armer...

invoering van de euro en invoering van deze ziekefonds wet.
ten tijde was de verzekering 30 gulden.
nu 250 gulden p.p

en laten we wel zijn, de zorgverzekeraars zijn net zulke oplichters als de banken....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik een beetje mis in de antwoorden is dat het verregaand asociaal is om je verzekering niet te betalen.

 

Als je morgen onder een auto loopt en naar de eerste hulp wordt gebracht, lappen ze je daar gewoon weer op of je nu verzekerd bent of niet. Het verschil is alleen dat de rekening dan betaald wordt door de mensen die hun verzekering wel hebben betaald. Dat zijn geen rijkelui, maar gewoon mensen die het fatsoen hebben om hun rekeningen te betalen en niet een ander met de kosten opzadelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Holden
Wat ik een beetje mis in de antwoorden is dat het verregaand asociaal is om je verzekering niet te betalen.



Natuurlijk is dat zo, maar de zorg is mede door de "marktwerking" ook ascociaal duur geworden. Bijna elke dokter is tegenwoordig "zelfstandig ondernemer" en alle patienten in tehuizen kosten allemaal een vast bedrag per dag/maand... Sinds er marktwerking in de zorg is is deze onbetaalbaar geworden net als vele andere dingen die steeds maar duurder worden omdat ze de verpakking iets hebben veranderd of de naam gewijzigd hebben.
Kan me best voorstellen dat het steeds moeilijker wordt om rond te komen. Maar zolang je in Nederland woont ben je verplicht om een zorgverzekering te hebben dus afzeggen kan helaas niet dan zul je je in het buitenland moeten vestigen.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bobelen

als je een laag inkomen hebt krijg je een groot deel terug met de zorg toeslag

 

als je dit niet krijgt, dan is je inkomen groot genoeg om de verzekeing te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is eigenlijk verkeerd gesteld. Het opzeggen van zo'n essentiële verzekering zou niet de vraag moeten zijn, maar hoe je je financiële situatie weer op orde kunt krijgen. Eigenlijk is dat simpel: minder uitgeven dan er binnenkomt.

 

Het hete hangijzer is meestal dat mensen (ik generaliseer want ik ken de persoonlijke situatie niet) helemaal niet weten hoeveel geld er 'uit' gaat. Dat is vaak de start van de ellende, maar begint ook de oplossing.

 

Zet alle uitgaven op papier, echt alles.

 

Zet dan alle inkomsten er naast. Het verschil moet je oplossen door de uitgaven te verlagen en eventueel de inkomsten te vergroten en/of te onderhandelen met schuldeisers. Valt er niks terug te halen aan toeslagen/subsidies of belasting?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


als ik die 200 euro elke maand in een potje doe dan kan ik na 2 jaar mijn eigen heel goed verzorgen. en als het dan toch te duur wordt, dan is dat jammer.


Ik heb het idee dat je verkeerd denkt en wilt bezuinigen op verkeerde dingen.
Stel dat je de zorgverzekering opzegt per 1 januari, als dat al kan, ik denk het niet.

Vervolgens kom je ten val en je breekt bijvoorbeeld je heup, dan wil je echt niet weten wat je dat allemaal gaat kosten aan ziekenhuis en dergelijke, dan mag je wel jaren gaan sparen voordat je de kosten eruit hebt. En je hebt tegenwoordig zo maar wat.

Ik zou adviseren om het op andere dingen te bezuinigen.

Ik zag laatst het programma: een dubbeltje op zijn kant :

Het lukt een gezin met twee kinderen om met minder dan 100 euro te leven per week

Dus zet je inkomsten en uitgaven eens op een rij en kijk eens wat je echt allemaal nodig hebt, je zult verbaasd staan wat je allemaal kunt missen, om toch nog een goed leven te kunnen hebben.

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook wel eens geschrokken hoeveel geld er uitgegeven wordt aan dingen die eigenlijk niet nodig zijn.

Nu is het zo dat ik mij op dit moment geen zorgen hoef te maken of we wel rond kunnen komen, we zijn met z'n tweetjes en werken beide. Als er over een tijdje kinderen zouden komen dan moet er ook echt wel wat aan het uitgavenpatroon gedaan worden.

 

De zorgverzekering is ook iets waar we naar aan het kijken zijn, we hebben een behoorlijk uitgebreid pakket en daar valt veel winst te behalen, echter zit je dan weer met het probleem dat als je bijvoorbeeld een keer flinke tandarts kosten hebt je dan niet meer op kan schalen naar een hogere verzekering, ze zullen je dan niet meer accepteren.

 

De kosten in de zorg zijn wel enorm hoog, het zou de sector wel sieren om eens te stoppen met die enorm hoge inkomens. Er zijn heel veel zorg bestuurders die ruim boven de Balkenende Norm zitten en dat is in mijn ogen voor semi-overheid niet acceptabel. Ook zijn veel zorginstellingen voorzien van een topzware constructie, heel veel management functies die heel duur zijn.

 

Om terug te komen op de vraag van de TS, het opzeggen is zeer onverstandig. Je zult toch minimaal de basisverzekering moeten houden.

 

Probeer zoals andere posters ook schrijven te bezuinigen op andere dingen.

- Ga naar de ***geen-reclame*** en Lidl voor boodschappen.

- Kijk eens kritisch naar je telefoon en internet kosten.

- Bekijk je TV abonnementen eens goed.

- Leg alle verzekeringen eens naast elkaar om te kijken of je niet dubbel verzekerd bent op bepaalde punten.

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

zorgverzekering zou ik niet opzeggen.

kijk waar je op kan bezuinigen.

ik ben hier ook mee begonnen begin van dit jaar.(hield aan het einde van mij geld ook nog een stuk maand over)

snapte ook niet waar al het geld bleef, heb hiervoor een excel sheet gemaakt waarmee ik inkomsten en uitgaven bij hou.

nu zie ik pas hoeveel vaste lasten ik heb(ben er zelf een beetje van geschrokken).

boodschappen doen we nu ook bij de goedkope supermarkten, en houden de krantjes in de gaten voor de aanbiedingen.

 

we hebben ook een vast bedrag voor boodschappen afgesproken per maand.

 

 

ben nu mijn stroom- en waterverbruik bij aan het houden.

ben met het stroom verbruik van 14Kwh naar 8Kwh per dag gegaan, dit alleen al door computers niet aan te laten staan en door standby killers.

water verbruik van de WC's nagemeten, bleek dat de kleine spoelbeurt net zoveel water gaf als de grote spoelbeurt.

 

al met al houden we nu aan het eind van de maand geld over.

en hoop aan het eind van het jaar geld terug te krijgen van de stroom- en water rekening.

 

dus nogmaals, kijk waar je op kan bezuinigen.

maar zeker niet op verzekeringen die je nodig hebt.

 

mvg,

strongetje

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor dit zeker vaker, en heb er zelf ook "last" van... Die ziektekosten zijn een grote hap, en energie kosten zijn niet misselijk. Ik had vorig jaar een gasverbruik van 3400m3... oude ketel eruit, en nieuwe kozijnen met hr++ glas, dakisolatie, nu kom ik dit jaar op +/- 2000m3. Dus soms moet je eerst investeren om daarna te gaan "verdienen". Sinds de euro er is het er volgens mij allemaal niet beter op geworden.. Verder vind ik dat die belachelijke salarissen moeten worden aangepakt, slaat toch nergens op. Geen enkel mens heeft recht op tig keer zo veel als iemand "lager" op de ladder. In een bedrijf heeft iedere werknemer een functie, en is nodig. Het is dan wat mij betreft totaal belachelijk dat een directeur 3/4 ton verdient. Ik hoor vaak het argument, ja maar al die verantwoording die hij heeft, en veel aan je hoofd blabla, en het bedrijf doet het zo goed.. (komt dat door hem??), wellicht kon het met een andere directeur veel beter. Laten dat soort mensen 35000 euro ziektekosten betalen, wat procentueel overeenkomt wat mensen met een modaal inkomen betalen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huurtoeslag kun je wel vergeten trouwens.

Met 1 1/2 inkomen krijg je dat zeker niet.

 

Hier ook een vrouw die 2 à 3 avonden per week (10 uurtjes) werkt

naast mijn ~ 45 urige werkweek van 5 dagen.

 

Huurtoeslag krijgen wij ook (terecht) niet.

Volgens mij moet je dan een netto inkomen van ~ €1300,- p/m of lager hebben.

We krijgen wel ergens rond de 20 à 25 euro zorgtoeslag.

 

Het is zeker niet zo dat die zorgtoeslag de duurder geworden verzekering compenseert.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow, wat een hoop antwoorden,

 

bedankt allemaal daarvoor, maar de verzekering moet gewoon goedkoper, want het is toch van den gekke dat de premie zoveel gestegen is, hoe deden we dat vroeger dan, toen werd je beter geholpen en waren de premies 15 gulden (7euro) tov 200 gulden (100 euro) grof gezegd dus een stijging van 1233 procent in 15 jaar.

 

de schulden van mn vrouw zijn volgende maand afgelost, (vakantiegeld)dus dat scheeld ook 100 euro/maand, komt wel goed dus.

 

 

hoeveel zullen we over 10 jaar betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...