Ga naar inhoud


[DM800HD-SE] Gemini3: Hoe picons weergeven op lcd-scherm van dreambox


kozzen

Aanbevolen berichten


Je bedoelt dus om de picons sowieso te laten zien? Kun je niet aangeven vanaf welke locatie de picons geopend moeten worden? En vanaf welke locatie ga je de picons laten starten? USB of HDD?

 

Mocht toevallig de picons op je harde schijf staan dan zou je de verwijzing misschien eens kunnen proberen.

 

Open een telnet window en dan:

 

ln -sfn /media/hdd/picon /usr/share/enigma2/picon

 

Dan verwijst de standaard locatie naar de HDD en "denkt" de Dreambox dat hij de picons vanaf vanuit het interne geheugen ophaalt.

 

Hoop dat dit een oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk bij openpli eens in /usr/share/enigma2/skin_display.xml (precieze filenaam weet ik zo niet).

 

Hierin staat voorbeeld code voor Picon display, die kun je naar /etc/enigma2/skin_user.xml overzetten en dan heb je voortaan Picons op het display.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op een DM8000 werkt dat anders. De DM800HD SE heeft een kleurenscherm en die kan dus gekleurde picons weergeven. De DM8000HD heeft een zwart wit scherm. Hier kan je alleen eventueel "speciale" gemodificeerde picons meer weergeven.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

In PLi is standaard picons op je LCD scherm niet voorzien... Ik neem wel aan dat de nodige plugins die je hiervoor ook in Newnigma of Gemini nodig hebt ook bij PLi moeten kunnen werken, want in princype horen dit gewoon skin renderers te zijn die dit mogelijk maken (hopelijk hebben die ipk-tjes source codes>)

 

Waarom wil je dat eigenlijk? Het display van de DM8000 is eigenlijk niet echt geschikt om fatsoendelijk picons te kunnen laten zien. Het is wit of zwart..... niet eens grijstinten zijn mogelijk. Dan kun je nog beter de naam en lopende programma e.d. blijven zien lijkt me???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Kijk bij openpli eens in /usr/share/enigma2/skin_display.xml (precieze filenaam weet ik zo niet).

 

Hierin staat voorbeeld code voor Picon display, die kun je naar /etc/enigma2/skin_user.xml overzetten en dan heb je voortaan Picons op het display.

de methode van Kimble klopt 100% heb zelf geprobeerd en Voila picons op lcd schermpje 800se. thanks Kimble
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat ooit gehad in een image ( peter pan dacht ik ) maar daarna nooit meer gezien

ik heb trouwens een groen/zwart display in mijn 8000 , een zwart/wit heb ik wel al gezien maar dat is enkel optioneel ?

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...