Ga naar inhoud


Ubuntu-Oscam-smargo


labyrint

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet niet of dit het goede forum is of dat het onder coderingen valt.

 

Ik wil een Oscam-server opzetten om te kijken of ik hiermee mijn NDS kaart met Big Brother los krijg ( zie elders ). Mijn vraag is of iemand weet of ik in de oscam.server ook de functie mhz moet gebruiken voor de smargoreader of wordt dit automatisch geregeld door de smargo.

 

Ik heb het geprobeerd met deze functie maar dit heeft de smargo niet overleefd. Nu kan dit toeval zijn geweest maar ik wil het toch even zeker weten voordat de nieuwe het ook begeeft.

 

En kan de smargo gewoon op auto staan of moet ik in de smargo ook een vaste instelling geven.

 

En geef ik in device het beste /dev/ttyUSB0 of geef ik hier een nummer bv 00:021 ( en dan het nummer wat in ubuntu weergegeven wordt als je zoekt op device.

Labyrint.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Smargo moet niet op fixed maar op auto staan, dan kan Oscam de Mhz zelf instellen.

Bij reader gebruik je de instelling "00:021". Het is het makkelijkst als je via de Oscam webinf de instelling voor je Smargo in geeft, dan zie je meteen welke instellingen er mogelijk zijn.

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt. Even wachten op de nieuwe smargo. De oude geeft elke keer card init faild ( ook andere kaarten ). Ik heb 1 keer met deze smargo gehad dat de kaart herkend werd en netjes de gegevens van de kaart liet zien. Ik heb toen de mhz een keer aangepast omdat de ecm niet door kwamen richting CCcam.

 

Nadien wordt de kaart niet meer herkend. Ik heb nog wat geprobeerd met de firmware van de smargo maar dat is geen suc6. De smargo wordt wel gezien in Windows en Linux.

 

Ik weet zeker dat de smargo voordat ik hem met oscam heb gebruikt werkte omdat ik dit eerst getest heb met CCcam en mijn tweede C+ kaartje. Nu dus helaas niet meer.

 

Als laatste middel heb ik zelfs de firmware 1.5 geprobeerd erop te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam wilt weleens niet zo soepel lopen met OSCAM - vooral met NDS (Praat uit ervaring), Daarom ben ik maar overgestapt naar PCSC (Omnikey 3121). Momenteel ben ik weer overgestapt naar EASYMOUSE - smartmouse.

 

Easymouse is Manueel-fysiek instelbaar in 3v of 5 v en eventueel 3.4mhz t/m 12mhz. Ik ben er zeer tevereden over. Vooral heb ik geen, allerlei drivers nodig. Loop zeer stabiel.

 

Het voordeel van EASYMOUSE TOV OMNIKEY is dat het eventueel gebruikt kan worden met CCCAM.

 

 

 

 

Origineel bericht van: labyrint
Oke bedankt. Even wachten op de nieuwe smargo. De oude geeft elke keer card init faild ( ook andere kaarten ). Ik heb 1 keer met deze smargo gehad dat de kaart herkend werd en netjes de gegevens van de kaart liet zien. Ik heb toen de mhz een keer aangepast omdat de ecm niet door kwamen richting CCcam.

 

Nadien wordt de kaart niet meer herkend. Ik heb nog wat geprobeerd met de firmware van de smargo maar dat is geen suc6. De smargo wordt wel gezien in Windows en Linux.

 

Ik weet zeker dat de smargo voordat ik hem met oscam heb gebruikt werkte omdat ik dit eerst getest heb met CCcam en mijn tweede C+ kaartje. Nu dus helaas niet meer.

 

Als laatste middel heb ik zelfs de firmware 1.5 geprobeerd erop te zetten.

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...