Ga naar inhoud


[DM7025+] Copieer probleem DB 7025, en Dbox2 versies


chellohacker

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het valt me op, dat als ik met FTP een copy wil maken van de bestanden op de 7025, dat de dnld vele malen meer bedraagt dan het fysieke geheugen.

 

W:\Dreambox\proc\1\cwd\proc\1\cwd\proc\1\cwd\proc\1\cwd\proc\1\cwd\proc\1\cwd\proc

 

Vlgs mij heet dat recursief.

 

Hoe komt het dus dat er een bestand meerdere malen wordt gecopieerd en tot de HD vol is doorkan gaan?

en wat is hier tegen tedoen.

Het komt niet allen bij de 7025 voor, maar ook op de Dbox2 modellen.

 

Wie weet raad??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat je wil doen werkt niet, je kunt niet zomaar alle files kopieren. /dev en /proc gaan in ieder geval zeker de mist in, zoals je al gezien hebt.

 

De "/proc" directories bestaan niet echt, het is informatie over het apparaat, er is dus geen probleem op het apparaat zelf. Maak je er gewoon niet druk over, of zoek eens op "/proc" in wikipedia ofzo.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Wat je wil doen werkt niet, je kunt niet zomaar alle files kopieren. /dev en /proc gaan in ieder geval zeker de mist in, zoals je al gezien hebt.

De "/proc" directories bestaan niet echt, het is informatie over het apparaat, er is dus geen probleem op het apparaat zelf. Maak je er gewoon niet druk over, of zoek eens op "/proc" in wikipedia ofzo.



Ok bedankt Milo,

Vond het al raar, eigenlijk vreemd is beter gezegt.
Maar wat wel reeel is, is het gebruik van de HD, en de bestands grootte, die ergens rond de 1,14GB!!! uitkwam, 45005 bestanden,
5244 mappen, erg veel voor /proc. dirs die niet echt bestaan, maar wel echte inhoud hebben, zeker ook naar het rom/ram deel van die bak.
Ben nu aan het deleten wat teveel is, maar hoe kan ik dan zoiets opslaan zonder dat het de spuigaten uitloopt.
Ok die /proc overslaan, maar dan mis ik e.e.a.

zal het opzoeken.
Thx
Gedaan, kort gezegt begrijp ik dat het een dynamisch systeem is dat kernel processen bijhoud, en gebruik ervan maakt wanneer nodig?
Dat verklaart dan het aantal files in die dir, en was /is dus een moment opname tijdens het downloaden..
Link naar reactie
Delen op andere sites

een linux filesysteem heeft zogenaamde ´symbolic links´, dat zijn verwijzingen van bestanden of folders naar andere bestanden en folders. zo kan een bestand of folder op meerdere plekken tegelijkertijd voorkomen, zoals bijv /hdd/movie/ en /media/hdd/movie/. die kopieer je dan dubbel, en je download zal groter zijn. folders is helemaal een rampje, omdat de symbolic link ´gevolgd´ wordt, je zou theoretisch in een oneindige loop kunnen komen, maar de maximale ´diepte´ wordt gelukkig beperkt (3x diep ofzo).

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat /boot/mnt

 

W:\Dreambox\proc\1\cwd\boot\mnt\squashfs

 

een van de boosdoeners is, daar staat het vlgs mij ook tig keer in.

Ben het aan het verwijderen, maar nu weet ik waar ik op moet letten.

Had gedacht en gehoopt dat Linux een oordentelijker systeem zou zijn dan windhoos, maar dat valt toch knap tegen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je eigenlijk bereiken met die FTP actie?

 

Want zoals ik al schreef, de hele "root" met FTP ophalen, dat gaat niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Wat wil je eigenlijk bereiken met die FTP actie?

Want zoals ik al schreef, de hele "root" met FTP ophalen, dat gaat niet werken.


Niks bijzonders, wilde alleen proberen een complete backup van die 7025, maar ook van mijn Dbox2, maken op een HD of USB stick.

Nu dat niet gaat, want ik heb al gezien dat root ook voorkomt in/proc/1/cwd als ik het goed heb, zie ik het niet zitten.
Tevens leek het me handig om zo een beetje begrip en kennis op tedoen van linux op die boxen, en als aanzet tot een eigen Linux OS op een PC.

Maar zoals ik al heb opgemerkt is de chaos al niet minder dan bij windows, dus moet ik me dan 2 keer gek laten maken, 1 keer is al erg genoeg.

**Was het nog maar steeds zo simpel als met de C64......**

Op welke manier kan het dan wel, of is het gewoon onmogelijk??



Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Je kunt beter bedenken wat van belang is, als je je box opnieuw zou flashen. Te denken valt aan bv. zenderlijsten etc. Plug-ins wil je toch al opnieuw installeren, dus ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder OpenPLi kun je de autobackup gebruiken, die maakt een kopie van je settings en desgewenst ook van je plugin lijst op de interne harddisk, CF of USB. Terugzetten ervan gebeurt automatisch als je de box opnieuw flasht.

 

De "gewone" backup kan ook, die werkt alleen niet automatisch en neemt standaard niet zoveel mee als de autobackup.

 

Verder is er een plugin om de interne flash naar een USB stick te kopieren, ik weet niet of die op een 7025 ook werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...