Ga naar inhoud


NED1 HD opeens gecodeerd?


saTjong

Aanbevolen berichten

Mocht je het probleem nog hebben, dit helpt wel denk ik. Ik had ongeveer dezelfde problemen met EenHD en nu lijkt het te werken. Ik heb deze procedure ook wel eens gebruikt voor andere problemen (zenders waarbij ik gewoon geen EPG doorkreeg).

 

PolarEdit downloaden en installeren. Vervolgens met Polaredit je zenderlijst ophalen uit je decoder. Dan alle zenders verwijderen die op dezelfde transponder staan als je "probleemzender". Daarna ook de gehele transponder verwijderen uit je lijst (die zou nu leeg moeten zijn), dit staat bij satellietinformatie. Hierna je zenderlijst terug zetten, je transponder opnieuw afscannen en met de zenderlijst manager de zenders weer op de juiste locatie zetten zoals het was.. Daarna denk ik dat het beter gaat. Ik heb het zelf meermalen meegemaakt dat zenderlijsten corrupt kunnen gaan. Deze procedure had elke keer mijn probleem opgelost.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier het zelfde probleem. Ned1 start goed op maar als ik dan bv een andere zender ga opnemen en terug ga naar ned1 is deze gecodeerd. Vandaag weer van alles geprobeerd. Nieuwe firmware (update) geinstalleerd, mcas verwijderd en opnieuw geinstalleerd en ook deze zenders en transponder verwijderd en opnieuw ingeladen. Nieuwe activatie code aangevraagd bij cd. Alles zonder veel suc6. Vreemde is ook als je in de cas gaat kijken wordt de kaart niet herkend. Maar hij cd codes komen daar toch netjes vandaan.

 

Met een Astonkaart gaat het wel goed. Blijft het probleem dat als je iets op gaat nemen dat je opnamen gecodeerd is en dat wil je niet.

 

Wel vreemd dat er meer mensen de laatste dagen hiervan last van ondervinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Mocht je het probleem nog hebben, dit helpt wel denk ik.

Dank je wel CronoS. Ik heb het gedaan. Het is lastig dat het probleem niet te reproduceren is dus ik heb nog geen zekerheid of het nu niet meer op gaat treden. Maar ik zal het over een weekje melden. Goed om te horen dat je zo een creatieve oplossing gevonden hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou een weekje na de transponder-refresh en het probleem is nog maar 1 keer opgetreden in al die tijd. Allicht dat ik meer dan 1 probleem had of dat ik ook zou moeten proberen om alle transponders te verwijderen en opnieuw te scannen, maar deze oplossing heeft in ieder geval een grote verbetering gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...