Ga naar inhoud


[Strong] Strong 8000 zoekt geen Canal Digitaal kanalenlijst


Kilometervreter

Aanbevolen berichten

 

Ik was vorige week bij een kennis met 2 strong 8000. (v15)

Ze miste een paar kanalen dus de eerste opnieuw laten zoeken.

Dat lukte zonder problemen. De 2e krijg ik niet voor elkaar.

Er word geen een CD kanaal gevonden. Wel een hele andere lijst zenders o.a. Telemelody (zit op astra 19,2)

Ook als geprobeerd om als eerste schotel 2 te selecteren, dit geeft hetzelfe resultaat. Heeft iemand een up to date kanalenlijst voor Sattracker? Dan zet ik die wel op de Strong.

 

Update: op de wel werkende Strong vallen regelmatig Nederland 1/2 uit.

 

Wie heeft hiervoor een oplossing?

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

sattracker 4 er op zetten,

dat werkt gewoon,

de truuk met eerst schotel2 zoeken werkt alleen als je ook daadwerkelijk astra3 kan ontvangen

 

 

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet ik echt niet meer, meen dat ook sattracker er een beetje problemen mee had maar doordat je 4000 kanalen kan opslaan, heb je ze meestal wel allemaal en kun je ze naar voren schuiven

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde. Het leek dat het opgelost was door met schotel 2 te beginnen, maar ook hier viel een paar keer Ned 2 weg. Ik had dit al toegeschreven aan een hardware probleem met de box... tot ik dit bericht las.

 

Is er een website waar de Sattracker 4 procedure wordt beschreven?

 

Vriendelijk groeten, Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het moet op sat4all diverse malen staan

ook de sattracker 4 en eventueel benodigde interpol patch.

afhankelijk van wat voor kaart je hebt.

 

eerst heb je nodig:

 

1x paralelle kabel

1x serieële kabel

 

strong loader of EDStrong

 

Dan

 

voeg in windows een generieke text printer toe,

maak geen testprint maar maak hem wel de standaard printer.

 

sluit beide kabels aan op de pc

start de strong loader,

selecteer de juiste com poort,

selecteer de firmware file,

zet de strong in standby,

druk de twee buitenste toetsen van de strong, deze zou nu in CHA modus moeten springen,

en in de loader moet text komen

 

is de melding in het frans is het een "8000"

is de melding in het engels is het een "8100"

 

als je andere firmware hebt geladen moet je afbreken.

 

anders de file transfer starten.

 

als hij klaar is (melding in frans of engels) kun je de strong uitzetten en weer aan.. klaar is kees.

 

Let op voor de 8000 zijn er ook 3 flash uitvoeringen te vinden, deze zijn enkel voor strongs waar een geheugen uitbereiding in is gezet.

 

Het is al enige tijd geleden dat ik dit voor het laatst heb gedaan (half jaar geleden 1x en de keer daarvoor was 2,5 jaar geleden) dus wellicht ben ik iets vergeten, hoor ik graag van iemand.

 

 

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank. Nu ga ik op zoek naar de software!

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De strong 8000 heeft maar 999 kanalen bij het scan zit het geheugen bij 25% vol. De truc is een canaldigitaal scan doen zonder antenne kabel tot dat balk 25% heeft berijkt kabel weer inplugen. Op die manier moet het lukken. Bij de pioneer dbr s100nl werkt het prima op deze manier.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yup niet aan gedacht,

een pid scan doe je met:

 

+, b, 1, en dan zoek je er een die begint met 100, en 6a aan het einde heeft.

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar was even druk..

 

Ik kreeg wel de kanalen geladen maar had geen beeld.

Seca omgezet naar none. Pidscan gedaan maar weet niet goed hoe dat werkt , volgens mij stond er iets van 006a. vervolgens weer eruit maar nog geen beeld. Wat nu?

 

 

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...