Ga naar inhoud


Dumbo (Dumb Boot Tool)


vGnp

Aanbevolen berichten

Nadat ik hier: --> KLIK <-- gelezen had over Dumbo, ben ik het gaan installeren.

Maar als ik na installatie en reboot de lijst met Applicaties in ga, krijg ik een foutmelding.

Wat kan dat zijn?

 

vGnp

 

post-40989-1318262072,4403_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MiLo
Voor jezelf op te lossen met "opkg install python-shell"

Yup. Melding is weg, plugin is beschikbaar. Dank daarvoor.
Nu echter groene schermen. Na journaal/koffie de crashlog maar eens doorspitten.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: MiLo
Voor jezelf op te lossen met "opkg install python-shell"

Yup. Melding is weg, plugin is beschikbaar. Dank daarvoor.
Nu echter groene schermen. Na journaal/koffie de crashlog maar eens doorspitten.

vGnp


Hey dat is interesant, ik gebruik nu FlashExpander 0.13r1 in de download van OpenPLi staat nog een oude versie. Heb de Dumbo plugin ook getest en kreeg precies dezelfde melding al die jij hebt. Nu het handmatig is opgelost? Hoe loopt de doos nu? Zijn die crashes eenmalig of is er een andere oplossing?

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Zijn die crashes eenmalig of is er een andere oplossing?

Jawel. Niks eenmalig. Het kiezen van de Opstarten optie geeft keer op keer een groen scherm.
En nog geen oplossing tot zo ver.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat blijkt uit de crashlog?

 

Op dit moment werkt Dumbo alleen met de orginele DMM Image release of experimental, CVS zoals OoZooN en Merlin schijnen ook heel goed te werken. Met iCVS van GP is de HDD weer niet zichtbaar.

 

Wat wel zou kunnen werken is een recente DMM in flash en de OpenPLi op CF behouden, dus opnieuw flashen en Dumbo erop, dan vanaf CF opstarten met PLi. Je CF is namelijk al TIMOTHY en dat is waar Dumbo naar zoekt.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder OpenPLi kun je voor de 7025 de flashextender plugin gebruiken. Die werkt een stuk simpeler, je hoeft niet eens te rebooten.

 

Na het installeren van de plugin wordt de CF toegevoegd aan de interne flash, de interne flash wordt dan niet meer beschreven. Alle data op de CF blijft ook gewoon bewaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Onder OpenPLi kun je voor de 7025 de flashextender plugin gebruiken. Die werkt een stuk simpeler, je hoeft niet eens te rebooten.

Na het installeren van de plugin wordt de CF toegevoegd aan de interne flash, de interne flash wordt dan niet meer beschreven. Alle data op de CF blijft ook gewoon bewaard.


@Milo,
Zal in de PLi downloads FlashExtender 0.13r1 nog worden aangeboden? Dit is namelijk de meest recente en werkt prima met OpenPLi 2.0, op dit moment is er een hele oude versie in de downloads.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af welke manier Newnigma2 gebruikt voor het booten vanaf de CF kaart. Er wordt volgens mij geen gebruik gemaakt van de Dumbo plugin aangezien je niets in de "BIOS" van de Dreambox hoeft aan te passen en het heel eenvoudig te activeren is onder Newnigma2. Je selecteert gewoon dat je de image naar de CF kaart wil verplaatsen en daarna start de Dreambox automatisch vanaf de CF kaart op.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou leuk zijn als PLi deze optie ook in hun images integreert.

 

enigma2-plugin-newnigma2-devicemanager

cf-boot.jpg

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7025 zoekt bij opstarten een filetje op de CF kaart, en als die bestaat boot hij die. Staat ergens op de DMM website beschreven.

 

Ik vind de huidige PLi flash extender prima werken op de 7025. Wat is de toegevoegde waarde van booten van CF?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
De 7025 zoekt bij opstarten een filetje op de CF kaart, en als die bestaat boot hij die. Staat ergens op de DMM website beschreven.

Ik vind de huidige PLi flash extender prima werken op de 7025. Wat is de toegevoegde waarde van booten van CF?


Als je een nieuwe kernel in een image update hebt zitten dan zul je bij de flashextender toch de image opnieuw moeten flashen als ik het goed heb. Bij direct booten van de CF dan heb je hier geen last van.
Daarnaast blijf ik het gevoel hebben dat het allemaal wat soepeler draait. Ik weet niet of het wat te maken heeft met de manier waarop de data in het flashgeheugen staat ten opzichte van de CF kaart, er is op dit moment op mijn CF kaart 322MB gebruikt, direct na de installatie op de CF kaart was dit al iets van 250MB.
In het normale flashgeheugen staat het gecomprimeerd? Misschien kan daar ook iets in zitten wat er voor zorgt dat het wat sneller gaat.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de tijd dat de 7025 nog de state-of-the-art was zitten experimenteren met de flash en CF.

 

Mijn conclusie was toen dat de interne flash door de compressie alleen maar sneller werd (de CPU is blijkbaar verhoudingsgewijs sneller dan de flash chip). De CF kaart lezen ging iets trager dan de interne flash, maar niet echt veel. Schrijven naar CF was wel sneller, maar dat doe je maar zelden.

 

Misschien dat een nieuwe CF kaart met DMA support wat sneller zou kunnen werken, maar de DMA mode staat tijdens het booten nog uit. 256MB kaartjes zijn nooit van dat type.

 

Alles wat in de interne flash staat is gecomprimeerd, ook wat je er later bij zet. Dat geldt ook voor alle andere modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan ik zelf eens experimenteren of ik OpenPLi op de CF kaart krijg en hem daar vanaf te booten. De CF kaart is nu natuurlijk al voorbereid.

 

Ik heb er een 8GB CF kaart in zitten.

 

Net even met hdparm gekeken. Voor de CF kaart is mdma0 als DMA mode aktief en hdparm -t geeft 1,6 MB/s als transfer. Nu is de processor op dit moment wel aardig druk, twee opnames en een derde zender aan het kijken.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister een update gedaan met OpenPLi 2.0 en Flashextender, wilde niet meer opnieuw opstarten na een update, toen handmatig gedaan na 10 minuten en wilde ook niet meer opstarten na 5 minuten, tja wilde update, er was iets met busybox wat was geupdated.

 

Heb er maar weer Newnigma2 v3.2 opgezet updated naar 3.2.1.

Uiteraard image vannuit CF.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...