Ga naar inhoud


[DM7025+] Open pli draaien op een CF kaart ?


renzie

Aanbevolen berichten

Onderstaand de instructie van Cosmos om de Newnigma image gemakkelijk op een CF kaart op een 7025 te laten draaien. kan dit ook met Open pli? waar zit dan de device manager om e.a naar de CF kaart te verplaatsen?

 

Newnigma

Voor diegene met een DM7025(+) vanwege de te kleine flash geheugen kan je het volgende doen:

 

1. Flash de Image;

2. Start eventueel de wizard Channel search … (of zet je backupkanalen via DreamboxEdit er in)

3. Installeer GEEN Plugins en- / of Skins;

4. Sluit (Shutdown) de dreambox geheel af;

5. Plaats een CF kaart (CompactFlash)

6. Start de dreambox en ga naar Device Manager (druk menu)

7. Selecteer daar de optie Image naar CF Kaart;

8. Dit zal enige minuten duren, wacht en doe verder niks;

9. Restart/reboot je dreambox als je ziet dat het klaar is;

10. Nu kan je Plugins en Skins installeren zoveel je wilt. cool

 

 

renzie

 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Ik draai met een DMM image in flash en Gemini op CF middels Barry Allen (multiboot). Weet alleen niet of dat ook gaat met Open Pli, niet alle images werken hiermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Barry Allen werkt niet lekker met Open Pli.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In OpenPLi:

 

Zorg voor een CF kaart. Deze moet ext3/ext2 geformatteerd zijn, dat kan de 7025 ook zelf doen vanuit instellingen, harddisk.

 

Ga naar menu - applicaties - downloaden (groen).

Installeer de "flashextender" plugin uit de systemplugins.

 

Dit is in enkele seconden klaar. Je hoeft niet te rebooten, je CF kaart wordt niet gewist of overschreven. Het image gebruikt nu de CF als aanvulling op de flash, in de interne flash wordt niet meer geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
In OpenPLi:

Zorg voor een CF kaart. Deze moet ext3/ext2 geformatteerd zijn, dat kan de 7025 ook zelf doen vanuit instellingen, harddisk.

Ga naar menu - applicaties - downloaden (groen).
Installeer de "flashextender" plugin uit de systemplugins.

Dit is in enkele seconden klaar. Je hoeft niet te rebooten, je CF kaart wordt niet gewist of overschreven. Het image gebruikt nu de CF als aanvulling op de flash, in de interne flash wordt niet meer geschreven.


Ik heb dat een keer getest maar dat werkte niet, zag een versie verschil met flashexpander_0.13-r1 en heb deze handmatig geinstalleerd, dat werkte. Maar is een maand of 2 geleden, zit er nu een versie verschil in die aangeboden wordt door PLi?

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Da's niet hetzelfde. Het gaat om "flashextender".


Ok,... dacht al die tijd dat ik het verkeerd schreef, maar wat zijn de verschillen?
Vermoeden doet "FlashExtender" flash op slot zetten, (weet niet of ik het zo goed zeg) en verder gaat op CF zoals installaties van plugins.

Is "Flashextender" een PLi uitvinding, of is het hetzelfde als wat er in Newnigma2 zit ingebouwd speciaal voor DM7025(+) bezitters.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
In OpenPLi:

Zorg voor een CF kaart. Deze moet ext3/ext2 geformatteerd zijn, dat kan de 7025 ook zelf doen vanuit instellingen, harddisk.

Ga naar menu - applicaties - downloaden (groen).
Installeer de "flashextender" plugin uit de systemplugins.

Dit is in enkele seconden klaar. Je hoeft niet te rebooten, je CF kaart wordt niet gewist of overschreven. Het image gebruikt nu de CF als aanvulling op de flash, in de interne flash wordt niet meer geschreven.


ik ga dit proberen om de 7025+ van een maat van mij. Hopelijk is hij dan ook in staat om de Rytec EPG pluginn te kunnen draaien. de box loopt met deze pluginn geinstalleerd steeds vast vanwege het beperkte geheugen.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij correct.

 

De flashextender is ouder dan wat in andere images zit, is door mij gemaakt en hij zit al heel lang in OpenPLi.

 

Hij werkt door de CF als een "overlay" over de flash heen te zetten, alsof je een doorzichtig stuk plastic (CF) over een vel papier (flash) legt. Wat je schrijft gaat naar de CF, wat je leest komt van de CF als het erop staat, anders kijk je door de CF heen en lees je de flash.

 

De inhoud van de CF blijft dan ook gewoon bewaard, en je kunt hem ook gewoon blijven gebruiken.

 

Werkt ook als een soort backup - verwijder de CF (als de box uit staat) en je valt terug op de situatie zoals die was toen je de flashextender installeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: renzie
ik ga dit proberen om de 7025+ van een maat van mij. Hopelijk is hij dan ook in staat om de Rytec EPG pluginn te kunnen draaien. de box loopt met deze pluginn geinstalleerd steeds vast vanwege het beperkte geheugen.


Dat gaat niet helpen, EPG staat in RAM en niet in flash (en ook niet op de harddisk).

Wat wel helpt: Minder dagen vooruit de beschrijvingen laden, en vooral minder sources gebruiken.

Je zou wel een swapfile kunnen maken op de CF kaart, dan wordt het interne geheugen daarmee wat vergroot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Vrij correct.

De flashextender is ouder dan wat in andere images zit, is door mij gemaakt en hij zit al heel lang in OpenPLi.

Hij werkt door de CF als een "overlay" over de flash heen te zetten, alsof je een doorzichtig stuk plastic (CF) over een vel papier (flash) legt. Wat je schrijft gaat naar de CF, wat je leest komt van de CF als het erop staat, anders kijk je door de CF heen en lees je de flash.

De inhoud van de CF blijft dan ook gewoon bewaard, en je kunt hem ook gewoon blijven gebruiken.

Werkt ook als een soort backup - verwijder de CF (als de box uit staat) en je valt terug op de situatie zoals die was toen je de flashextender installeerde.


Klinkt goed, ga het vanavond proberen, echter komt Flashextender niet terug in de geinstalleerde Plugin lijst, klopt dit?

FlasExpander werkt wel met OpenPLi maar dan zijn de geinstalleerde Picons niet zichtbaar in de infobalk.

Er is ook nog Freeze plugin, wat als het ware de flash bevriest en verder gaat op CF.

Hoeveel ruimte gebruikt Flashextender van een CF, kan je er ook daarnaast een swapfile op zetten?

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos

Hoeveel ruimte gebruikt Flashextender van een CF, kan je er ook daarnaast een swapfile op zetten?


Ja dat werkt ook prima. Ik had er altijd een swapfile naast staan.
Overigens werkt dat ook bij de manier die Newnigma gebruikt, daar wordt er standaard al een swapfile aangemaakt als je de CF kaart in de ontvanger stopt.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn problemen met de picons. Ik heb ze op de CF kaart geïnstalleerd, ze worden niet getoond.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...