Ga naar inhoud


opslaan setting / instellingen


tajvdz

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Even een vraagje over het opslaan van instellingen op de Dreambox 8000Hd. Is dit image afhankelijk of maakt dat niet uit?

Ik wil wat images gaan uitproberen maar dan begin je telkens weer met die wizard.

Stel ik heb nu Openpli. Ik sla de instellingen op, kan ik die dan ook gebruiken in een andere image? Of moet die wizard in iedere image opnieuw? Wat ik wel kan doen is nu opslaan in Openpli en als ik besluit die te nemen de instellingen terugzetten..

 

kan iemand me hier wat advies over geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is niet bij elke image het zelfde, is mijn ervaring.

 

Je kunt beter alleen je settings met Dreamboxedit op je pc opslaan, na het flashen terug zetten en de rest helaas handmatig weer instellen.

 

Vergeet ook niet je Cccam.cfg te backuppen, mocht je die gebruiken.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
Stel ik heb nu Openpli. Ik sla de instellingen op, kan ik die dan ook gebruiken in een andere image?


In principe wel. Je raakt wel settings "kwijt" die niet herkend worden. In sommige, zeldzame gevallen, leidt het overnemen van de settings tot een crash. In dat geval kun je dit meestal wel oplossen door /etc/enigma2/settings te verwijderen. Zo niet, opnieuw flashen.

Alle OpenPLi versies ondersteunen "AutoBackup", waarmee je na het flashen direct in de vorige staat terugkomt, eventueel worden zelfs plugins geinstalleerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
Verder snap ik niet wat het verschil is met software update en software update (offline)


De "Offline" versie stopt eerst enigma2 voordat hij met downloaden en flashen begint. Dit gaat sneller en betrouwbaarder, omdat het programma dat bijgewerkt wordt nu niet meer in het geheugen draait. Nadeel is dat je er niets van ziet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar is er ook niet een optie om de updates iedere nacht automatisch te laten installeren als de box op standby staat? of is daar een plugin voor nodig?

 

In het menu zie ik alleen die Software Update en Software Update (offline)

Bij de eerste gaat ie eerst updaten en moet je daarna handmatig rebooten en bij de tweede eerst wat downloaden, automatisch rebooten, bijwerken en dan start ie weer op.

Als je het mij vraagt doen ze hetzelfde dus 1 van de 2 is beetje onzinnig want blijgt toch hetzelfde aan het einde? Of is er wel verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...