Ga naar inhoud


[7005] Philips DSR7005 inlezen zenders


Gast Philisat

Aanbevolen berichten

Gast Philisat

Tot mei 2011 kon ik met mijn DSR7005 automatisch de CANAL DIGITAAL zenderlijst inlezen met de optie snelzoeken. Maar nu geeft hij aan dat er geen zenders gevonden zijn. Ik heb dit bij meerdere ontvangers en andere configuraties (1 LNB en 1 met 3 LNB's met switch) geprobeerd, maar geen resultaat. Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Als je een visiosat Bi-Satellite hebt, dan moet je de G3C houder gebruiken ,

en en als het goed is, heb je het zo aan gesloten.

post-33015-1318262144,6116_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
  • 7 maanden later...

Op mijn DSR7005 met snelscan 0 zenders gevonden. Handmatig komen wel de zenders op alfabetische volgorde binnen, maar niet de Nederlandse HD zenders zoals Ned1 HD, Ned3 HD, RTL4 HD en EredivieLive HD enz.. Op mijn DSR2211 staan ze wel op de lijst, maar omdat dit geen HD ontvanger is, worden deze zenders dus niet gedecodeerd.

Groet Frans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is helemaal correct Frans

Om de snelscan functie weer te laten werken is er een aanpassing van de firmware nodig.

De DSR7005 wordt echter niet meer ondersteunt door CanalDigitaal, een aanpassing is dus zeer onwaarschijnlijk.

 

Daarnaast is de modulatie van transponder 11739 V veranderd van QPSK naar 8PSK.

Je Philips7005 decoder kan niet overweg met de nieuwe (8PSK) modulatie.

Vandaar dat de genoemde kanalen met deze decoder niet meer te ontvangen zijn op de Astra 23.5

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Johan, is het zeker dat deze DSR 7005 PVR niet meer ondersteund wordt door CanalDigitaal? Deze ontvanger staat tot op de dag van vandaag in de CanalDigitaal lijst als CanalDigitaal gecertificeerd met een werkende fastscan.

Het gaat mij met name om een werkende fastscan. Dat de HD kanalen niet te zien zijn met deze ontvanger, als je daar op hebt afgestemd, is duidelijk, omdat het hier om een SD ontvanger gaat.

Indien CanalDigitaal de firmware niet kan aanpassen, omdat ze deze ontvanger - tegen de berichtgeving op hun eigen website in - niet meer ondersteunen, kan Philips dan iets betekenen?

 

Wat betreft de verandering van de modulatie van transponder 11739 V van QPSK naar 8PSK, is dat door mijzelf te veranderen. Dit vraag ik in verband met de werking van een DVB-S HD TV merk ChangHong. De HD zenders werken prima met uitzondering van de Nederlandse HD zenders, die niet op de lijst voorkomen.

Groet Frans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is zeker.? de vastscan werkt al meer dan een jaar niet bij de DSR7005.

Maar je kan natuurlijk altijd nog proberen of er intussen toch een nieuwe firmware beschikbaar is voor jouw decoder.

Heb je dat al geprobeerd.?

 

Philips geeft overigens aan dat er op de Philips site geen software beschikbaar is voor jouw decoder.

Dat is ook gebruikelijk, de ondersteuning van CanalDigitaal decoders moet door CanalDigitaal uitgevoerd worden.

 

Voor wat je TV betreft, de ChangHong ken ik niet, als het al mogelijk is moet QPSK naar 8PSK aan te passen zijn in het (antenne) menu.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat treft dan. Nauwelijks had ik donderdag jl. een verzoek per e-mail ingediend bij CanalDigitaal (CD) om de firmware van de DSR7005 aan te passen en dezelfde avond nog - overigens zonder bericht van CD - kon ik met de snelzoek functie (fastscan) de SD zenderlijst inladen van CD; jammer is het dat de Nederlandse HD zenders er niet tussen staan (kan ik me nog voorstellen, omdat de DSR7005 geen HD ontvanger is, maar vreemd is het wel, want de DSR2211 laadt wel een complete SD zenderlijst in).

 

Wat de ChangHong aanpassing betreft, ben ik nog niet verder. Ik zoek daar nog verder naar een oplossing.

 

Bedankt,

Frans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist! De nummering is anders dan de lijst die op de site van CanalDigitaal staat.

Maar, geheel bij toeval ontdekte ik dat er een LCN invisible list is geplaatst met alle HD kanalen - ook de Nederlandse - genummerd van 1000 tot 1370. Deze lijst is niet te benaderen met een directe toets; de kanalen 1000 tot en met 1215 zijn direct te benaderen door dit betreffende nummer in te toetsen, waarna de lijst door op de FAV-toets (LIST) te drukken wel te benaderen is. Voorbeeld: toets 1124 in voor Ned1 HD (23) en vervolgens op de FAV-toets. De kanalen 1216 tot en met 1370 zijn grijs gearceerd en dus met mijn abonnement niet benaderbaar. Uiteraard worden de HD kanalen op de DSR7005 niet gedecodeerd omdat dit apparaat niet geschikt is voor HD kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...