Ga naar inhoud


Alternatief gezocht USB device -> network share mount


chrisch

Aanbevolen berichten

Allereerst: @moderator(s) - ik hoop dat dit het juiste subforum is voor dit bericht!

 

Een beetje een vaag verhaal, maar ik doe een poging om 't een beetje helder te maken.

 

Aanleiding:

Ik heb een TV met netwerkaansluiting en USB poorten. De TV kan via DNLA films en muziek afspelen van mijn NASjes. Alleen: het gaat met ondertiteling nooit goed. Ik heb van alles geprobeerd met verschillende mediaservers, maar 't lukt gewoonweg niet.

Nou wil het geval dat als ik een USB stick gebruik met film en .srt bestand, de TV het gewoon prima doet. Het zit dus primair in de DNLA ondersteuning van de TV en/of de mediaservers op de NASjes. Helaas ondersteunt de TV geen samba netwerk share op het netwerk, dan had ik het probleem waarschijnlijk niet. Ik heb een aparte mediaplayer (CFULLHDMA) en dat werkt natuurlijk prima, alleen bij 3D side-by-side mkv's worden natuurlijk de ondertitels verprutst. De mediaplayer is dus ook geen oplossing.

 

En toen vond ik...

Nadat ik wat uitzoekwerk op internet had verricht, vond ik twee wireless USB sticks (van HSTI en Infinitec) die je - na eenmalige configuratie - in een willekeurige USB host kon prikken en vervolgens word je netwerk share gewoon aangeboden aan de USB host alsof het een USB memory stick is. Met andere woorden: je TV denkt dat het een USB memory stick is, maar stiekem is het een verbinding naar een netwerk share. En het werkt bijvoorbeeld ook in een photoframe of in een MP3 capable versterker met USB aansluiting. Ik dacht - dat is een fantastische oplossing!

 

Maar...

Omdat ik wisselende berichten zag over de performance van de sticks (de HSTI kan bijvoorbeeld alleen t/m 720p streamen zonder schokken) en de hoge prijs van de sticks (voor een experiment is $99-$130 excl. $25 verzendkosten best veel geld vind ik), ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.

 

Alternatief gezocht

Helaas heb ik niets gevonden als alternatief voor de twee bovengenoemde sticks. En bovendien zou ik het liever bedraad zien in plaats van wireless.

 

Dus mijn vragen:

- Kent iemand een hardware alternatief voor bovenstaande sticks, die wellicht goedkoper zijn of bedraad?

- Ik heb nog een NSLU2 staan en ook nog een thin client met USB2 poorten. Zouden die softwarematig te "misbruiken" zijn om het USB Device->netwerk share doel te bereiken? Of moeten die USB poorten "USB on the go" gecertificeerde poorten zijn?

 

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken :-)

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Update 1. Ik heb een thread gevonden over usbhostfs voor de NSLU2. Die doet precies wat ik wil. Er is een groot aantal mensen die een NSLU2 gebruiken als usbhost voor een PSP. Creatief! smile

 

Nou kan ik helaas niet aan de bijhorende bestanden komen. Heeft iemand usbhostfs voor een NSLU2?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lamko,

 

bedankt voor de tip, maar dat is de source voor usbhostcore, een additioneel programma dat de brug slaat tussen de xmediabar en usbhostfs....

 

The search continues smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je zoekt op

tyranid usbhostfs svn

kom je oudere sources (2007) tegen ('t hoort bij psplinkusb)

als je zoekt op

tyranid usbhostfs git

kom je een git repository tegen, kan best zijn dat dat gewoon de svn overgezet is

iets nieuwers kom ik niet tegen

 

leuk idee trouwens (y)

 

mvrgr

 

/edit

die link van Lamko staat ie trouwens ook wel degelijk wink

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
met optware-devel compileert Chrisch denk ik op het device zelf wink



Sorry ik bewerkte jouw bericht in plaats van te quoten.

Jammer, ik had wel zin in zo'n discussie en veronderstelde dus maar wat wink

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
Origineel bericht van: aardbeì
met optware-devel compileert Chrisch denk ik op het device zelf wink



Sorry ik bewerkte jouw bericht in plaats van te quoten.

Jammer, ik had wel zin in zo'n discussie en veronderstelde dus maar wat wink


lol
ssssst, niet verder vertellen, ik moest 'm ook opzoeken.

vwb crosscompileren, de PLi heren hebben dacht ik een keurige handleiding hoe een crosscompiler tbv de dreamboxen op te zetten.
Ik heb 'm eens gevolgd (wist absoluut niet wat ik precies deed trouwens :D) maar ik heb er daarna wel m'n eigen aardbeien-image mee kunnen compileren


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voor elkaar gekregen om USBHostFS voor de NSLU2 te downloaden. Iemand had 'm al gecompiled.

 

Er zit een installscript bij, dat ga ik wel even bekijken, maar niet gebruiken.

 

Het gaat mij primair om de USBHostFS. (In principe usbhostfs plaatsen in /bin, chmod +x usbhostfs . Even een mountje maken op de NSLU2 naar een NFS share van m'n NAS en...)

 

Code:
/bin/usbhostfs -n /mnt/nas 

En dan als 'ie het doet toevoegen aan /etc/init.d/rcS

 

Nu nog even een USB A-USB A kabel scoren en dan laat ik wel even weten hoe 't gaat smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha smile

 

Ik vond 'm op maxconsole forum. Daar was eerst registratie uitgeschakeld, maar vandaag kon ik er gewoon op.

 

Anyway, besef net dat ik met een USB A/A kabel er niet ben. Beide apparaten verwachten een device en gooien 5V/500ma op de kabel. Dat gaat vast knetteren (daar waar het moederbord rookt, loopt de meeste stroom smile

 

Ok, the search continues smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...