Ga naar inhoud


2 ontvangers op 1 schotel


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

kan je niet de 12 volt van je voeding van je openbox gebruiken ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij hoeft het allemaal niet zo moeilijk.

Je kan een simpele splitter nemen, vanaf de LNB naar de ontvangers.

Heb je er een rotor tussen, en je gaf al aan dat je niet allebei tegelijk zal kijken, dan kan je vanaf elke ontvanger de rotor bedienen en kijken naar wat je wil, zoner dat je problemen krijgt, die trouwens alleen maar optreden als je op de enen en hor sign heb en op de andere een vert signaal, want dan kan de LNB zich niet instellen.

 

Als je het zo probeert, en mocht het niet naar je zin zijn, kan je altijd nog duurdere dingen kopen, zo'n splitter kost hooguit 12 treuroos.

 

PS heb het zelf ook op die manier staan en werkt naar mijn zin..en nu alleen maar met een T-stukje ipv splitter.

 

De splitter is trouwens iet veel meer dan 2 diodes met over elke diode een condensator om het HF signaal door telaten.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

chelloanarchist

Ik weet niet hoe jij een motor wil laten draaien ,vanaf de LNB

naar de ontvanger en dan ook nog T-stukje er tussen, ik zou daar niet aan beginnen

straks vergeet je een ontvanger uit te doen, en wat zou er dan gebeuren.

De schakelaar waar het over gaat ,werkt als relais er is altijd maar 1 door gang die werkt ,

op die manier maakt het niet uit als de beide ontvangers aan staan ,de 12 V voeding spanning

regelt welke ontvanger de motor kan laten draaien

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
chelloanarchist
Ik weet niet hoe jij een motor wil laten draaien ,vanaf de LNB
naar de ontvanger en dan ook nog T-stukje er tussen, ik zou daar niet aan beginnen
straks vergeet je een ontvanger uit te doen, en wat zou er dan gebeuren.
De schakelaar waar het over gaat ,werkt als relais er is altijd maar 1 door gang die werkt ,
op die manier maakt het niet uit als de beide ontvangers aan staan ,de 12 V voeding spanning
regelt welke ontvanger de motor kan laten draaien

Ja dat is niet mijn probleem, bij mij wwerkt het goed, anders zou ik het niet schrijven,trouwens hij gaf al aan dat er maar 1 tegelijk aanstaat, of woon- of slaapkamer.
Soort coax relais, zoals ook voor zender gebruikt kan worden, maar de vraag was toch waar die 12 volt vandaan tehalen, daarop was mijn antwoordt dast die vaak via een tulpje is aftetappen.
Dat dit soort oplossingen verwarring geeft, blame de fabrikanten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...