Ga naar inhoud


17 resultaten voor zoekterm zwijgrecht


chellohacker

Aanbevolen berichten

Zie en huiver over hoe er aan onze fundasmenten van het strafrecht wordt gezaagd, eigenlijk aan het rechtspraak systeem in zijn geheel.

 

Het Zwijgrecht, het recht van verdachten om tezwijgen, cq, door te mogen zwijgen niet aan hun veroordeling moeten/hoeven meetewerken zal dat nog lang(er) blijven bestaan??

 

 

17 resultaten voor zoekterm zwijgrecht

 

Ex-werknemers moeten praten met NMa

 

17 juni 2011 Artikel Ex-werknemers kunnen zich bij een onderzoek van de NMa naar hun vroegere werkgever niet langer beroepen op hun zwijgrecht.

 

 

17 resultaten voor zoekterm zwijgrecht

 

Ex-werknemers moeten praten met NMa

 

http://nos.nl/zoeken/?s=zwijgrecht

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

En wat heeft dit te maken met het fundament dat een verdachte het recht heeft om te zwijgen?

 

De ex-werknemers kunnen zich niet beroepen op hun zwijgrecht omdat zij, zoals ik het lees, niet gehoord worden als verdachten maar als ex-werknemers (lees: getuigen).

 

Het fundament van een verdachte wordt alleen maar versterkt doordat een verdachte VOOR het eerste verhoor zelfs al recht heeft om met een advocaat te overleggen en over niet al te lange tijd zal een advocaat aanwezig mogen zijn bij de verhoren, dit zal hoogstwaarschijnlijk binnenkort als recht opgenomen worden.

 

Dit alles met dank aan de Europese regelgeving / EHRM

Leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Salduz-arrest

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom bestaat dit eigenlijk?

En wanneer is dit 'hinderen van een onderzoek'?

Is er een onderscheiding? b.v. door rood rijden mag je over zwijgen, verdachte van een zede misdrijf mag zich niet op de zwijgplicht beroepen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Een verdachte mag zich altijd beroepen op zijn zwijgrecht om wat voor zaak het ook gaat, ook in zede zaken


Weet je ook waarom men dit recht heeft?

Ik vind het een beetje vreemd om eerlijk te zijn...

We nemen een extreem geval waar er een kind bij betrokken is... dan zou toch niemand zich mogen beroepen op de zwijgplicht?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als getuige heb je geen zwijgrecht. Dat is er ook nooit geweest. Als de rechter je verzoekt om te antwoorden zal je dat moeten doen naar waarheid of de gevolgen ervan dragen. Als verdachte heb je wel zwijgrecht maar ook dan zal je de gevolgen van je zwijgen moeten dragen. Als je zwijgt heb je vrijwel geen invloed op de rechtsgang en zal je verdediging vrijwel alleen op juridisch technische zaken berusten en niet veel op het feit waarvan je verdacht word.

 

Chelloanarchist (what's in a name in dit verband!), ik denk dat je het niet helemaal snapte toen je begon te googlen. Ik begrijp dat je een probleem hebt met onze rechtsgang maar dit is al heeeel lang zo (voor zover ik weet vanaf de 19de eeuw) en zeker geen teken van een achteruitgang van de ons rechtstelsel.

 

Je hoorde een bel luiden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...