Ga naar inhoud


[Satelliet] dreambox 7000 is eigenwijs


schapi

Aanbevolen berichten

crazyeven inleiden ik heb 2 maal n dreambox, n 7000s en n 7020si, beide op dezelfde schotel met dualblock, 19,2 en 23,5

de 7020si werkt perfect , de 7000 laat een aantal zender niet zien , bvn, sbs6 en 5 een, alle frequenties staan erin , cccam staat goed doch op genoemde zenders zwart beeld,diverse verschillende manieren gescand , verschillende sat menus geladen , van joske , picart en henksat, bij allen op die 3 ***** zenders n zwart scherm zonder geluid. dit was na t laden van het laatste pli scherm, via het menu van de box. wat kan of moet ik doen om dit terug te krijgen.beide hangen aan internet en de lijs is gecontroleerd , alles klopt en hoord te werken maar toch maakt ie n lange neus naar me. graag wat uitleg of mogenlijheden. confused

 

m.v.g Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Als je BVN niet kunt zien... Hmmmm... Die's niet gecodeerd, dus dat doet denken aan twee dingen...

 

1. Probeer de kabels eens om te wisselen op de LNB, misschien is die wel stukjes.

2. Weet je heel heel heel zeker dat de transponderlijst op de 7000 klopt en identiek is aan de 7020?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik dezelfde kabel en switch tusen de boxen. heb ook op internet de requentie, omloop , fec en polarisatie bekeken. krijg wel netjes het menu te zien bvn of rtl5 , doch in menu blijft 2e onderste balkje leeg en beeld zwart, kaart en kabel op de andere en alles ok , moet in de 7000 zitten en transponderlijst heeft er al op diverse manieren ingestaan, plus diverse sat instellingen ingelezen, eigenwijs bakkie , zeker ivm bvn,

Mac dank je wel ik blijf proberen en anders eerst n oudere pli.

 

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een beta pli image er op staan?

dan kan het inderdaad zijn dat bepaalde zenders niet werken.

of in mijn geval er fta zenders niet op te nemen waren.

2 dagen gewacht en een nieuwe image binnen gehaald, probleem verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo er is n foutje gevonden, na in standby zetten blijft de hd doorspinnen, noet dus n softwarefout aanwezig zijn in de 7000

 

mvg schapi

 

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Z80

 

voor die tijd met Lolite er nog op werkte alles en nu met de allerlaatste versie is plots dit probleem, ik heb de bakken zo staan dat er elk moment internet is en kan vanaf de bank alles erop zetten, zal er zondag mee bezig, dat van Bvn is erg vreemd en vandaag moet er n diesel gereviseerd worden , ze kunnen niet op water lopen, vreemd he.

 

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

shocked ok de box is terug naar fabrieksinstellingen op 19,2 ingesteld en alles werkt, nu naar 2 satelieten met toneburs en zien wat er gebeurd, had er n nieuwe hd in en er waren 2 bestanden gecrost, dit kan de hele reden geweest zijn, doch ga nu rustig verder en hd stopt niet met spinnen ook niet in slaapstand.

 

groet en dank je voor het meedenken, Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

HDD blijft spinnen? Uhmz... Heb je toevallig een multi-boot situatie op je HDD staan? Of een (EPG) plugin op je disk of... Genoeg ideëen waarom een schijf blijft spinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mac, nee niets wel n backup, schijf werd te heet ik heb nu scxhijf en ide kabel vervangen, bak doet wat vaag schijf staat juist constand te spinnen in slaapstand met display uit. dit snap ik niet en vooor kanal 5 moet ik eerst naar 6 dan 1 terug dan werkt het, vreemd ding.

geen multiboot en egp staat in het geheugen

 

groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 3 zenders zijn kortgeleden verhuisd! en met Ned1,2 en 3?

Doorspinnen na afsluiten doet ie zeker lang de laatste tijd, iets met swapfile en EPG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:Dnu met andere ide kabel en andere hd blijft alles koel en is het spinnen over, kon er bijna n eitje op bakken, het enige nu nog is kanaal 5 , kan niet van 4 naar 5 dan blijft het zwart, doch 1 terug bij 6 dan werkt ie, dus n eigenwijze bak, in t begin dus goed omschreven, alle andere problemen op formateren na zijn over, deze 2 foutjes komen ook wel aan t licht , heb iets gelezen over n kleine elco , weet niet of dat bij de 7000 ook zo is.

 

m.v.g schapi en n fijne zondag ieder

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...