Ga naar inhoud


16.0°E niet vindbaar 19.2 en 13.0 wel


Turridu

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: APPLE
Voor een half jaar terug had je idd een 1meter schotel nodig, maar sinds de eutelsat vervangen na een defect voldoet een 88 cm perfect, het huidige signaal is dus sterker dan vroeger.


Ik heb zover ik weet nooit ervaren dat de Eutelsat satelliet(en) op 15,8 (en voorheen 16) graden oost moeilijk te ontvangen waren, althans niet de transponders welke op Europa gericht stonden en staan. Ook in het analoge tijdperk had ik, zij het met enige 'spikes', beeld met een 70 cm schotel en Amstrad lnb.

Satellieten welke met een 88 cm schotel moeilijker te ontvangen zijn zijn bijvoorbeeld de Badr op 26 graden oost, de eastbeam van de Turksat op 42 graden oost en de Nilesat op 7 graden west. De meeste transponders van deze laatste 2 zijn overigens 'onmogelijk' te ontvangen met een schotel(tje) van 88 cm. Daarentegen ontvang ik alle Badr4 transponders, inclusief die van MBC, vrijwel zonder onderbreking.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even bezig geweest met het zoeken van 16.0e.

 

Nieuwe paal in tuin gezet, schotel staat nu op circa 1,80 mtr hoogte ipv 1 mtr.

 

zelfde verhaal, sterke transponders van mr dvb ingesteld, niks.

 

Wel zie ik in etc\tuxbox\satellites.xml dat eutelsat w2m op 16.0e staat en niet op 15.8e.

Kan dit nog kwaad? Moet ik het veranderen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Turridu
Wel zie ik in etc\tuxbox\satellites.xml dat eutelsat w2m op 16.0e staat en niet op 15.8e.
Kan dit nog kwaad? Moet ik het veranderen?

Zolang de frequenties kloppen kan dat geen kwaad en hoef je er niks aan te doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Da's snel smile Nu hopen dat het wel lukt, wellicht even een verse satellites.xml genereren en erin zetten en dan weer testen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...