Ga naar inhoud


geluidproblemen samsung UE46C8700


Aanbevolen berichten

Ik gebruik tevreden de volgende opstelling.

 

samsung UE46C8700 tv

NanoXX9800HD decoder

samsung HT-C6930W home cinema blue ray set met Anynet+ BD-wise

 

De decoder en home cinema set zijn middels HDMI verbonden en de decoder en home cinema zijn nog verbonden middels een optische kabel voor surround geluid bij tv-programmas (moet eerlijk bekennen dat ik dit niet dagelijks gebruik maar voornamelijk met geluid van de tv-speakers kijk)

 

Nu heb ik na gebruik van de home cinema set (kijken blue-ray of dvd) het volgende probleem. Voordat ik via veranderen source switch naar de decoder moet eerst het geluid van de home cinema set volledig op nul gezet worden omdat anders het geluid van de op de tv mega (volgens mij maximum) hard wordt weergegeven ondanks dat zowel tv als decoder op normaal volume staan. Dit moet toch niet kunnen? Al aardig wat geprobeerd met instellingen maar krijg het niet voor elkaar. Doe ik iets verkeerd of is dit een Anynet+ BD-wise probleem?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heb al wat gespeelt met instellingen maar krijg dit niet verholpen.

 

Blue-ray HC set is aangesloten via HDMI, decoder idem. tussen decoder en HC set nog een

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp niet je gehele verhaal.

 

De decoder en home cinema set zijn middels HDMI verbonden en de decoder en home cinema zijn nog verbonden middels een optische kabel voor surround geluid bij tv-programmas.

Waarom dubbel ?

Surround gaat toch ook over HDMI ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: vanhuismuis
Nu heb ik na gebruik van de home cinema set (kijken blue-ray of dvd) het volgende probleem. Voordat ik via veranderen source switch naar de decoder moet eerst het geluid van de home cinema set volledig op nul gezet worden omdat anders het geluid van de op de tv mega (volgens mij maximum) hard wordt weergegeven ondanks dat zowel tv als decoder op normaal volume staan.

Probeer het eens zo:
*) Volume decoder op max
*) Volume op tv normaal (lager dan nu natuurlijk)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt niet een instelling van volume (decoder of tv) te zijn na switchen blu-ray springt tv volume (tv speakers) echt op mega mega hard onafhankelijk van de instellingen van decoder of tv volume.

 

Het probleem doet zich alleen voor na kijken dvd/blu-ray niet bij switchen tv geluid via HC of tv speakers.

 

...

 

we zoeken verder.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: juleke21
vanhuismuis
Ge hebt op samsung één audio digital out(optical)
Waarom gebruikt ge die niet?

Die geeft niet in alle gevallen DD/DTS weer.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: juleke21
Die geeft het geluid door,wat hij ontvangt.
ac3 geeft hij door of 5.1,enz.

Nee, dat is niet zo.
In het boekje van de tv staat het volgende over de optische uitgang :
Wanneer de bron een digitale component is, zoals een dvd-speler/blu-rayspeler/kabelbox/stb-satellietontvanger en via HDMI op de tv is aangesloten, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen 2-kanaalsgeluid weer. Als u 5.1 geluid wilt horen, sluit u de digitale uitgang van de dvd-speler/blu-rayspeler/kabelbox/stb-satellietontvanger rechtstreeks op een versterker of thuisbioscoop aan.

Ik heb het getest en het boekje klopt.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne sony: Voor audiosignalen van DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL).

Selecteer "Auto" voor apparatuur die compatibel is met Dolby Digital of "PCM" voor apparatuur die niet compatibel is met Dolby Digital.

En is verbonden met yamaha sound bar(optical) die alles aangeeft wat hij ontvangt,spijtig voor u snijdeA.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dagelijks gebruik gebruik ik enkel de tv-speakers (geen 5.1 maar bij deze samsung zekers niet slecht voor een platte tv). Wanneer er weer eens goede serie of film is kijk ik wel via de HC-set. Dus wil de tv speakers blijven gebruiken, en daar ligt denk ik het probleem omdat we het dan over andere geluidinstellingen hebben.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vanhuismuis
Voor dagelijks gebruik gebruik ik enkel de tv-speakers (geen 5.1 maar bij deze samsung zekers niet slecht voor een platte tv). Wanneer er weer eens goede serie of film is kijk ik wel via de HC-set. Dus wil de tv speakers blijven gebruiken, en daar ligt denk ik het probleem omdat we het dan over andere geluidinstellingen hebben.




Sluit je afspeelapparaat aan via HDMI naar de TV en via glas/coax op de versterker, heb je geluid op beiden.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dat was dus de uitgangssituatie van dit probleem.

 

Maar goed ik heb alles gereset (naar fabrieksinstelling) om tevens ook de beeldinstellingen weer eens te bekijken (zo heb ik een aantal mooie manual settings via internet kunnen achterhalen en na proberen er voor 'mijn ogen' de beste van uitgekozen). Verder niks met snoertjes gedaan.

 

Na deze reset lijkt het probleem dus opgelost te zijn maar wat er nu aan de hand was geen idee. Probleem is in ieder geval verholpen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...