Ga naar inhoud


[ET9000] Instellingen die verloren gaan bij Pli-updates


Rico H

Aanbevolen berichten

Als ik een Openpli-update doe, ben ik altijd een aantal zaken kwijt die ik daarna opnieuw handmatig dien in te stellen:

 

- Instelling van de Nederlandse ondertitels op zenders zoals Discovery, Animal Planet, NGC

- de kanaal instelling stereo; meestal staat ie na een update ineens op Kanaal Links of Rechts ipv Stereo

- ik heb met plugin Pauli Neutrino Keymap de toetsen van de afstandsbediening naar mijn logica ingesteld

 

Deze 3 zaken stel ik handmatig allemaal opnieuw in, dat is nog net te doen maar zou dit eigenlijk niet automatisch overgenomen kunnen worden zoals het was? Zou dit makkelijk terug te zetten zijn als ik applicatie Full Back-up to HDD zou gebruiken en hoe werkt dit precies? Hebben jullie andere ideeën hoe ik dit het makkelijkst weer terug kan krijgen ?

 

Bij voorbaat dank !

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf altijd een probleem met de autotimer plugin bij online updates.

 

Telkens na een update moet ik in de autotimer plugin een keer op save drukken alvorens deze weer werkt. Het gekke is dat mijn autotimers gewoon vermeldt staat in de plugin maar ze zijn niet te vinden wanneer ik in de EPG kijk en dus wordt er niets opgenomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je de auto language selection. Eens proberen. In ieder geval bij een update kan je nieuwe settings krijgen als je die geinstaleerd hent en dan gaan inderdaad alle losse zender instellingen weg. Met de auto language selection worden op de juiste zenders het juiste audio kanaal en het juiste ondertitel kanaal automatisch gekozen. Je kunt zelfs kiezen of de zender specifieke voorkeuren dit wel of niet mogen overulen.

 

De afstandsbediening naar eigen wens omzetten vind ik persoonlijk niet verstandig. Je kunt dan zomaar functies in de war schoppen of er niet meer aankomen. Beter lijkt het me te wennen aan de nieuwe enigma/enigma2 bediening en af te stappen naar o.a. die van neutrino. Na een week of max 2 weken ben je eraan gewent en zijn hiervoor geen truukjes meer nodig.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dit probleem heb ik ook op de VU+ Duo.

Of het aan de update ligt weet ik niet maar vroeger ging het wel altijd goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...