Ga naar inhoud


Mailnavigator wil geen andere drive lezen


waveman

Aanbevolen berichten

Omdat een mobo uit een van m'n computers is gekrasht heb ik de drive in een andere pc gehangen, data is goed terug te vinden.

Nu wil ik met bovengenoemd programma de Outlook Express bestanden lezen, maar als ik schijf letter "h" invul gaat hij toch gewoon naar C:

Iemand die dit ook aan de hand heeft gehad, en een oplossing weet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sjattuh
Waarom kopieer je niet gewoon de PST file naar C dan?


Outlook Express gebruikt toch geen .pst bestanden? Volgens mij moet hij .DBX bestanden zoeken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Sjattuh
Waarom kopieer je niet gewoon de PST file naar C dan?


Outlook Express gebruikt toch geen .pst bestanden? Volgens mij moet hij .DBX bestanden zoeken.


Oh.. zag niet dat hij OE nog gebruikte. Las Outlook.

ze staan hier:

C:\Windows\Application Data\Outlook Express\{GUID}
of
C:\Documents and Settings\<User>\Local Settings\Application Data\Identities\{GUID}\Microsoft\Outlook Express

In jouw geval dus H en niet C.

De bestanden hebben de naam van je gebruikte mappen.

b.v.

Inbox.dbx
Drafts.dbx
Sent Items.dbx
Deleted Items.dbx

etc.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk winwiz, DBX is de juiste ! misschien is het wat gecompliceerder dan ik denk maar via de importeren/exporteren fuctie in Outlook Express heb ik al eens eerder m'n neus gestoten(onkunde van mijn kant)vandaar dat het nu zo wil proberen, het gaat om een mail waar m'n vakantie gegevens opstaan.....toch wel belangrijk hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waveman
Je hebt het goed sjattuh, ik heb tot zo ver alles gedaan, maar het leesbaar krijgen is een 2e.
Heb voor de zekerheid gecontroleerd of de bestanden in "h" staan met prompt, gelukkigig is dit zo. laugh


Als je een PC zou kunnen gebruiken waar OE niet op in gebruik is (Outlook Express is verouderd en inmiddels vervangen door Live Mail dus het kan lastig worden deze te downloaden) en je maakt dezelfde mappen aan als de namen van de bestanden die je hebt gevonden. Dan kun je de 'nieuwe' vervangen met je bestaande/oude (met OE gesloten natuurlijk) en dan heb je alles terug.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...