Ga naar inhoud


Dreambox 8000 en draaibaar instellingen


Sinners

Aanbevolen berichten

Ben sinds kort gelukkige bezitter van een DreamBox 8000, maar krijg hem helaas niet aan de praat met me channelmaster 1.20 en een gbox/moteck 1.2 motorsturing.

Lukt maar niet om meerdere satellieten erin vast te leggen.

En de bedoeling is dan op ingang A vaste schotel met 4 koppen op een 4/1 switch.

En ingang B voor de draaibare opstelling voor overige satellieten.

 

VANTAGE X221SCI / Skystar 2 / DM 8000 HD / DrHD F16 / DrHD F15 / Viosat G4Quadro / 2 x Echostar 1,20 68e-50w / Quali-TV 1080 for 4:2:2 / Moteck DBOX II / Channelmaster 1.2 45o-45w / GBOX

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het een Moteck Digipower DiSEqC 1.2 h-h motor SG-2100A is, heb je die GBOX toch niet nodig. Gewoon rechtstreeks aansluiten en USALS besturing gebruiken.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen is geen usuals, maar een actuator op de schotel.

 

VANTAGE X221SCI / Skystar 2 / DM 8000 HD / DrHD F16 / DrHD F15 / Viosat G4Quadro / 2 x Echostar 1,20 68e-50w / Quali-TV 1080 for 4:2:2 / Moteck DBOX II / Channelmaster 1.2 45o-45w / GBOX

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de dm8000 ook in combinatie met channelmaster 1.20 en vaste opstelling, mijn installatie in net omgekeerd dwz draaibaar op ingang A en vaste visiobisat op ingang B.

instellingen zijn als volgt voor vaste opstelling kies eenvoudig - diseqc abcd (13-19-23-28) en voor draaibaar kies geavanceerd - kies welke sat je wil instellen - zet op disecqmodus 1.2 usuals = nee en vul de opgeslagen sat positie in dit herhalen voor elke sat die je wil instelling in je draaibare opstelling

 

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke moteck heb je dan? ik heb een 2100 en die heeft Goto X en dat is gelijk aan usals.

handmatig instellen lijkt lastig maar ik heb een handigheidje gevonden waardoor het best snel gaat.

als je die wil weten dan zal ik het proberen simpel uit te leggen.

 

Mijn motor staat niet meer helemaal zuiver na 7 jaar en ik moest het ook handmatig invoeren omdat ik even geen zin/tijd had om opnieuw uit te richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De channelmaster zit nu op een gbox Clark Tech aangesloten. En als ik goed begrijp moet ik nu per satelliet positie alles ingeven en die positie opschrijfen dus bv Astra 19.2 op nr 1 in de gbox en hotbird op nr 2 enz enz en die posities later in de Dreambox per satelliet ingeven.

En de optie rotor niet gebruiken in het menu?

 

VANTAGE X221SCI / Skystar 2 / DM 8000 HD / DrHD F16 / DrHD F15 / Viosat G4Quadro / 2 x Echostar 1,20 68e-50w / Quali-TV 1080 for 4:2:2 / Moteck DBOX II / Channelmaster 1.2 45o-45w / GBOX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fonske
dat klopt zo werkt het hier al 2 jaar perfekt, nummers van satpositie zijn gelijk aan nr van rotorkastje deze allemaal per sat opslaan en het werkt


idem hier. de truuk is inderdaad usals uitschakelen in het geavanceerd menu.
de 1e keer instellen duurt wel een tijdje: je 'schat' waar de volgende sat zit aan de hand van het aantal graden tov de vorige, en dan handmatig fijnafstellen. Dat spelletje heeft hier enkele uren geduurd om alles tussen turksat 42E en hispasat 30W in te stellen. een automatische scan van al die posities heeft een nachtje geduurd - dus wel een backup maken, je wil dat geen 2 keer doen.

maar eens dat gedaan, daarna genieten!

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...