Ga naar inhoud


DVBLink v4 in beta stadium


Aanbevolen berichten

Voor hen die daar interesse ik hebben maar er niet van op de hoogte zijn, DVBLogic heeft gisteren de eerste beta van versie 4 van DVBLink vrij gegeven.

 

DVBLink is een pakket software waarmee niet Windows Media Center compatible tuners (DVB-s, DVB-t, DVB-c, IPTV en zelfs je dreambox) toch bruikbaar zijn als normale TV-tuners in Media Center. Incl. eventueel gebruik van SoftCAMs. Ook biedt DVBLink Home Server als nieuw onderdeel de mogelijkheid een centrale TV-server te delen over alle PC's in het netwerk.

 

De nieuwste versie heeft een Webbased configuratiescherm die aanzienlijk sneller is dan het oude configuratie scherm.

 

Versie v4 maakt niet langer gebruik van 4 virtuele DVB-s tuners maar van het PBDA standaard. Hierdoor wordt het configureren van de tuners in Media Center nog makkelijker, maar het betekend wel dat support voor Vista Media Center komt te vervallen.

 

Wil je zelf testen? Ga dan naar het "Beta products, Tools and Development corner" in het DVBLogic forum.

 

DVBLink v4 beta 1: TVSource and Home Server

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik test de beta nu al een paar dagen en ik moet zeggen dat de webinterface een aangename verbetering is. Het editen van kanalen gaat echt een stuk beter/sneller dan voorheen (één van mijn grootste ergenissen).

 

De overstap naar de PBDA-standaard is ook een aangename verbetering, bij het instellen werden mijn gekoppelde zenders binnen no-time gevonden. En natuurlijk werken plugins zoals Hadu en ACAMD nog steeds.

 

Ik ben wel een bug tegengekomen waarbij de EPG niet goed wordt gevuld. Je ziet wel de info maar niet wat ze op dat moment uitzenden. Nu is daar een patch voor, maar die bleek in mijn geval niet te werken.

 

Verder moest ik ook de transponder-files updaten (ze waren behoorlijk out-of-date) en dit leek in eerste instantie niet te werken. Blijkt dus dat je het commentaar moet verwijderen en dan worden ze gevonden.

 

Al met al ben ik behoorlijk tevreden. Deze bugs lijken mij relatief makkelijk oplosbaar. Nu nog de remote streamen en ik ben helemaal tevreden.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was het eerste dat mij opviel, de snelheid van de webinterface voor het configureren. Jammer wel, dat een hoop functionaliteit nog niet helemaal verwerkt is (zoals 1 tuner volledig scannen en vervolgens de gevonden kanalen kopieren naar de andere tuners).

 

De EIT scanner werkt bij mij inmiddels wel weer (met de genoemde patch). Een voor mij belangrijke bug is dat teletekst niet wordt doorgegeven. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat met de volgende beta wel is opgelost.

 

Al met al draait deze beta bij mij in elk geval bijzonder stabiel.

 

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...