Ga naar inhoud


[ET9000] andere kernel/linux


Cobus R

Aanbevolen berichten


er wordt met deze kernel 2.6.31 meer hardware ondersteunt

alleen begrijp ik niet dat dreambox nu op kernel 2.6.18

zit en ze willen naar 2.6.30 (daar zijn ze al heel lang mee bezig lukt niet echt) waarom dit verschil 2.6.30 / 2.6.31

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom gebruikt de et dan geen kernel wie nog nieuwer is daar er nu al de 2.6.39 (stable) is want die wie ze nu hebben is ook al van 2009 dacht ik.

 

ps dat is een stuk nieuwer als de 2.6.18 van dream wie nog uit 2006 komt als ik het goed heb.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de drivers moeten worden aangepast worden aan de kernel versie en dreambox heeft nogal moeite heeft om 2.6.30 stabiel te ondersteunen , dus zeker niet een nieuwere kernel ondersteunen en clark tech / extrend een beetje verder zijn met de nieuwe kernel 2.6.31 driver ondersteuning

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik voorzichtig zeggen dat de drivers van de ET boxen (en ik dacht ook dat de VU ook al modernere kernel drivers had) beginnen voor te lopen op die van Dream. Als ik het goed bekijk op opendreambox is Dream al meer dan een jaar bezig met de nieuwste Kernel.... Maar ja wie weet over een tijdje...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de directe voordelen kun je nu al van profiteren en dat is "ext4" ondersteuning. In het harddisk menu staat ook een optie om een harddisk te laten omzetten van het huidige ext3 naar ext4.

 

ext4 gaat veel beter om met grote bestanden (zoals opnames).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, je bestanden blijven gewoon staan.

 

De conversie kan wel een tijd duren, hij moet 2x een complete bestandscontrole uitvoeren. Dus niet doen vlak voor de opnames...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...