Ga naar inhoud


Update jij steeds je Mediacenter OS en software?


Aanbevolen berichten

Vraag me eens af update iedereen hier altijd netjes zijn mediacenter of is alleen een Nat/firewall voldoende voor je ?

In mom van : If it ain't broke, don't fix it

Graag ook even aangegeven welk OS en welke software je draait.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


2x HTPC incl. DVB-S(2) (woon- en slaapkamer)

yaVDR 0.3.x en een "Ubuntu 9.x + VDR + XMC (handmatig)"

 

OS: Linux (Ubuntu)

DVB backend: VDR

Mediaplayer: XBMC

 

Updaten: nope eigenlijk nooit (meer). Dus waarom niet? omdat het vaker dingen stuk maakt en dat niet zo fijn is als je net iets wil kijken of iets bekeken "moet" worden.

 

Mijn oplossing: Zo nu en dan doe ik een nieuwe install ipv. updaten. De setup in de slaapkamer er al weer en tijdje er aan toe maar aan de andere kant werkt het nog steeds.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bokkie Updates zijn er voor elk OS dus ook jouw mening telt

Zo heb ik ook een kennis die update bijv niet maar gooit er gewoon weer een image overheen als hij een probleem heeft.

 

de hele reden dat ik hier zo aan zit te denken is omdat ik mijn frontend niet makkelijk kan updaten kwa release. Mythtv gooit namelijk het protocol voor communicatie tussen backend en frontend vaak overhoop tussen versies.

 

En dat zou dan betekenen dat ik mijn backend en twee frontends allemaal moet updaten. En om dit makkelijk te doen en zonder teveel bugs aan te lopen doe ik dit alleen met LTS versies van Ubuntu.

 

Graag zou ik op mijn laptop wel eens wat een nieuwere release willen draaien. Maar de backend wil ik graag stabiel houden.

Vandaar ook de reden om te updaten voor beveiligingslekken maar achterwege te laten hier op. Na elke kernel update dient bijv. sasc-ng handmatig opnieuw gecompileerd te worden.

Hier heb ik ondertussen wel weer een script voor geschreven die dat afhandelt. Maar eerlijk gezegd zie ik het hele updaten nut niet meer zo zitten, kans is namelijk veel groter dat er iets stuk gaat.

Wat zijn jullie meningen hierover.

 

edit:

@NINjak

Ik vondt het altijd netter en veiliger voelen maar jij geeft nu ook al min of meer aan waar ik nu ook aan zit te denken.

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 MCE + DVBLink 3.2.1 + NewCS1.65

 

Bij de installatie heb ik windows 7 (januari 2011) helemaal bijgewerkt met updates. Daarna DVBLink 3.2.1 erop. Vervolgens nooit meer ge-update.

Het risico dat er wat stuk gaat is te groot, vind ik.

Aangezien het hele gezin op de HTPC leunt, kan ik het me niet veroorloven dat ie het niet doet.

 

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle systemen heb ik uitgevoerd met de Ubuntu 10.04 LTS versie. Gewoon omdat deze langer ondersteunt worden en niet steeds de moeite wil doen om een nieuwe installatie te doen. Heb ook een slechte ervaring met een eerdere versie update. Het is inderdaad makkelijker om gelijke versies te draaien ism mythtv. De mythbackend heb ik wel voorzien van een hogere kernel (2.6.35-23-server) en deze versie vastgezet in synaptic zodat ik ook geen problemen heb met sasc bij een kernel update. Ook heb ik een ppa voor mythtv 0.24/lucid toegevoegd en voor de rest draai ik alle updates. Heeft me tot nu toe geen problemen veroorzaakt. Ook aan de rest van de systemen heb ik deze ppa toegevoegd zodat mythtv geen versie problemen ondervind. Waarschijnlijk dat ik bij een nieuwe LTS versie weer opnieuw installeer. Af en toe een image maken met clonezilla moet redding brengen als er ooit iets fout gaat met experimenteren of updaten.

Software: Ubuntu 10.04 LTS (server en generic), mythtv 0.24 (1 backend en meerdere frontends) , sasc-ng, CCcam 2.1.2

 

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
Die ppa zou van nut kunnen zijn als ze zowel voor lucid als bijv natty dezelfde mythtv versie ondersteunen.


Als ik het goed heb zou dat van toepassing zijn volgens de package details
ppa mythtv/mythbuntu 0.24

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...