Ga naar inhoud


[DM7025+] Ontvangstproblemen op dreambox


mikjemo

Aanbevolen berichten

Beste medesatters,

 

Ik heb een probleem met de ontvangst op mijn 7025+

Mijn opstelling is alsvolgt:

Draaibare schotel met een DUO lnb (astra/hotbird) met 4 uitgangen.

Deze 4 uitgangen lopen alsvolgt:

1 direct naar een DM7000

1 direct naar een nokia mediamaster 9500

1 naar de motor en van de motor naar de DM7025+

1 ligt er nog loos

 

Op mijn 7025+ heb ik dus problemen. Opnames lukken niet (tenzij ik de ontvanger aan laat staan), op de astra (19.2) krijg ik regelmatig afstemmen mislukt. Als ik dan naar een zender op hotbird zap (schotel hoeft hiervoor niet te draaien) krijg ik daarop wel beeld. Dan weer terug naar astra en dan heb ik ook beeld. Het lijkt erop dat de spanning wegvalt (lampje op motor brand ook niet op de momenten dat ik die problemen heb, als ik beeld heb brand lampje wel)

 

Als image op de 7025+ heb ik Gemini 4.70 (onder barry allen)

 

De problemen doen zich voor met gecodeerde EN met FTA zenders

 

Voor de volledigheid heb ik screenshots van mijn instellingen bijgevoegd.

 

Wie helpt me verder?

 

Groetjes

Maiko

Pictures.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Je dreambox 7025+ heeft natuurlijk twee tuners, kun je de laatste uitgang van de LNB niet op de tweede tuner aansluiten?

 

Maar nu. Om te weten of het je 7025+ is of niet kun je ook proberen bv. de 7000 op de motor aan te sluiten en de 7025 direct op de LNB.

 

Ik draai dezelfde image op mijn 7025+ en ja, ook met Barry Allen en heb heel weinig problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2e tuner heb ik vervangen voor een kabeltuner, aansluiten van de schotel hierop gaat dus helaas niet werken. Op de 7000 heb ik m al aangesloten gehad en geen problemen, daarom vermoed ik dat t een instelling op mijn 7025+ is. De voeding hiervan heb ik overigens onlangs ook vervangen, zonder veranderd resultaat. Motor is ook al eens vervangen, zelfde resultaat.

Om die reden heb ik ook de settings in de bijlage gezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Opnames mislukken dus als de box in standby staat? Wordt de box niet 'wakker' of wel 'wakker maar start de opname niet' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Als de tijd knippert, is ie wakker en neemt ie op.

 

Dat zapprobleem kan ook komen doordat de 7025+ niet helemaal goed met de switch van je monoblock kan omgaan. Zoals bekend maakt het een 7000 niet uit watvoor switch je gebruikt, terwijl andere dreamboxen niet met alle switches kunnen omgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Da's waar, dan moet je het toch in de motor zoeken.

 

Gebruikelijker is natuurlijk dat er geen monoblock achter een motor zit, maar gewoon een single LNB (dus zonder switch). Is het een optie om dat eens te proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Het gaat in deze om het signaal dat wel of niet door je motor komt. Ik zou even proberen met een single LNB die je gelukkig gewoon hebt liggen. ALs daarmee je probleem is opgelost ben je klaar, alleen kun je dan niet meer snel zappen tussen A1 (19.2E) en hotbird (13.0E).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier gaat het alleen maar lukken met een .

Spaun SUR 220F Diseqc switch

post-33015-1318262180,5424_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik zou eerst proberen hoe het gaat met je 7025 en een single LNB en dan denken aan een oplossing voor je andere ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...